auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Motor slaat af bij achteruit inparkeren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V

De klachten met m'n Polo begonnen met het onregelmatig stationair lopen bij een warme motor ( na ca. 20 km). Ook schokte de auto erg bij het stilstaan. Op een gegeven moment sloeg hij zelfs af en ben ik naar de garage gegaan. De carter ventilatie is toen gerepareerd (2e keer al) want er bleek veel 'smurrie' voor een filter te zitten. Daarnaast is het gasklephuis opnieuw ingeleerd, want er was een storing. Eigenlijk direct nadat ik wegreed bij de garage bleek het probleem nog niet verholpen te zijn. Het schokken is weliswaar overgegaan in trillen, maar zelfs trillen heeft deze auto nog nooit gedaan. Toen ik daarnaast bij thuiskomst achteruit wilde inparkeren, viel de motor stil toen ik de auto in z'n achteruit zette. De volgende dag ben ik teruggegaan en zijn de bougies vervangen. Dit leek de oplossing te zijn, maar na twee dagen bleek het probleem nog niet verholpen. Ik ben toen weer teruggegaan en heb gezegd dat ze de auto desnoods een maand mochten houden, als het probleem maar verholpen werd. Ze hebben de auto nogmaals op storingen uitgelezen en er bleef steeds een storing terugkomen, welke storing is mij niet gemeld, maar wel dat ze een ander gasklephuis hebben gemonteerd om te kijken of de storing hier vandaan kwam, dit bleek niks uit te maken en na 4 dagen mocht ik de auto op komen halen met de mededeling dat de storing nu wegbleef en dat ik er eerst maar eens een weekje mee moest gaan rijden. Na een half uur bleek al dat het probleem er nog was. De auto loopt onregelmatig stationair, en achteruit inparkeren is niet mogelijk zonder dat de auto afslaat. Ik ben ondertussen €300,- lichter en zit met auto die niet prettig rijd. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik weet ondertussen dat de oorzaak van een storing van alles kan zijn, maar ik doe toch maar een gok en stel hier de vraag. De garage komt er zoals uit bovenstaande blijkt niet uit en voordat ik naar een andere garage ga doe ik eerst op deze manier een poging.

Geplaatst door

Jorrien (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat belangrijk is om te weten is welke storing(en) enin stonden en welke er nu (weer) in staan. Dus eerst weer laten uitlezen (misschien ergens anders) en ons de foutcode's melden.
Het kan van alles zijn.
Maar rijdt hij wel gewoon goed? Niet inhouden of schokken e.d.? En is het ALLEEN met achteruit rijden? Zo ja dan misschien bedrading slecht ergens (blok kantelt dan de andere kant op).
Waar ik een beetje aan denk is idd iets met gasklephuis of een vacuumlek ergens of de egr klep hapert soms of iets met de ontsteking (maar dan rijdt hij meestal ook niet goed). Temperatuurvoeler kan ook nog. Olielekkage vanuit klepdeksel in de bougiegaten kan ook maar dat zou een garage wel gemeld hebben lijkt mij.
Eerst maar ff laten uitlezen.

ricky 10
badge

11 jaar

Bedankt voor de reactie. Helaas heb ik de foutcodes niet meegekregen van de garage, had ik achteraf om moeten vragen. Rijden op de snelweg en in de stad gaat goed totdat ik stil moet staan. Dan gaat hij trillen en stationair schonmelen. Bij achteruit inparkeren sloeg de motor vandaag 3x af, dan moet ik de versnelling eerst in z'n 1 zetten, starten en daarna weer in z'n achteruit. Maar gisteren parkeerde ik 'm in 1x in. heel vreemd. Sinds gisteren valt me wel op dat de auto gaat stinken als de motor warm is. Ik heb zeer weinig technische kennis, maar bedacht me dat dit wel eens op een lek kan duiden. Is er trouwens verschil in de computers waarmee die foutcodes uitgelezen worden? m.a.w. kan het zijn dat de ene computer meer foutcodes kan opsporen dan andere? Ik ga vandeweek eerst maar eens naar de garage. Als ik daar meer info krijg laat ik het weten.

Jorrien 0

11 jaar

In zijn algemeenheid: is er verschil in aantal uitgelezen foutcodes bij verschillende testers? JA
Men kan de wettelijk verplichte methode gebruiken (EOBD) of de fabrikant specifieke.
Fabrikant-specifiek levert vaak meer foutcodes op.

Of dit voor jouw auto ook geldt? Ligt eraan of deze 2 lambdasensoren heeft. 1 voor en 1 na de kat.
In 2000 was dat nog niet verplicht, maar er waren er wel die aan EOBD voldeden.
Het ligt er ook aan waarmee de garage (niet dealer neem ik aan) uitgelezen heeft - EOBD of fabrikant specifiek.
Een hoop betere aftermarket scanners lezen ook fabrikant specifiek uit.
Er is ook speciaal op VW gerichte laptop software zoals VCDS (voorheen Vagcom).

oldford 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.