auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Motor slaat af waneer deze warm is/wordt.

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 66kW RP

Heb het volgende probleem met de passat, wanneer motor warm begint te worden slaat deze af en is niet meer aan de gang te krijgen.
Laat je hem afkoelen dan start ie weer en loopt ie weer een tijdje.
Hij doet die niet constant maar wel regelmatig.
Reeds vervangen: bougies, bougiekabels, bobine, onstekingsmodule.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Temperatuursensor ?

Geplaatst door

Audidriver73 (130)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is de voetpakking (rubber pakking) onder je gasklephuis niet gescheurd?dit wil wel vaker gebeuren dan zuigt hij vals lucht aan als je je gasklephuis echt heen en weer kunt bewegen zal ik de pakking maar eens gaan controleren

gr.marco

poppekast 0
badge

17 jaar

is de voetpakking (rubber pakking) onder je gasklephuis niet gescheurd?dit wil wel vaker gebeuren dan zuigt hij vals lucht aan als je je gasklephuis echt heen en weer kunt bewegen zal ik de pakking maar eens gaan controleren

gr.marco

poppekast 0
badge

17 jaar

Kijk eerst eens waar je probleem zit; krijgt hij ontsteking en of brandstof als hij het niet meer doet.

Als ik gokken mag ga ik voor de hallgever, dit is een halfgeleider; en bekend is dat halfgeleiders koud nog kunnen functioneren terwijl ze zich warm defect houden. Ding zit onder de stroomverdeler.

audia4 0
badge

17 jaar

Hallgever had ik ook al aan gedacht maar wanneer auto stilvalt vonk hij wel nog tijdens starten en krijgt ie ook benzine. Voetpakking ga ik controleren, evenals uitlezen, ik had uitgerekend nu mijn verloopkabel naar 2x2 uitgeleend.

Vandaag auto uitgelezen, gaf storing lamdasonde. Loopt ook onregematig stationair.
Na half uur rijden geen een keer uitgevallen of iets gemerkt, motor loopt prima.
Wel was de vaccuumslang van het spruitstuk naar de rembekrachtiger beschadigd.
Voetpakking van gasklephuis is in orde.
Zou het ook aan de blauwe temperatuursensor kunnen liggen?
Kon helaas deze sensor met vagcom via meetblokken niet uitlezen.

Storing lamdasonde zegt genoeg, controleer de bedrading en met name de massa aansluiting bij een van de m6 boutjes van het kleppendeksel eens. Lamdasonde in dit geval kun je met de multimeter nameten, hij moet tussen de 0 en 1 volt pendelen.

Gescheurd uitlaatspruitstuk wat de meting beinvloed komt ook veel voor, tevens de pakkingen tussen cilinderkop en spruitstuk geven de strijd wel eens op. In geval van gescheurd spruitstuk deze demonteren, schoonmaken en scheur uitslijpen en met MIG/MAG machine dichtlassen. Het is gietstaal.

Slang rembooster uiteraard ook vervangen.

audia4 0
badge

17 jaar

Massaansluiting bij kleppendeksel is schoon, mede omdat bobine al vervangen is en hier ook de massadraad van erop zit.
Lamdasonde is een 1draads uitvoering. ALs ik de lamdasonde loskoppel moet auto toch kunnen lopen?
Gescheurd spruitstuk dat hoor je toch, wat ik kan horen kan ik geen lekkage waarnemen.
We gaan eerst de rembooster slang vervangen en dan ga ik de lamdasonde meten.
Bedankt voor de tip, ik wist niet dat je een lamdasonde met een voltmeter kon meten.

Die massa van de bobine hoort zeker niet tuis bij die van de lambdasonde. Ik wil niet zeggen dat ze elkaar beinvloeden, maar theoretisch is het zeker mogelijk.

audia4 0
badge

17 jaar

Dan zal ik dit ook meteen controleren en eventueel aanpassen.

Hoe valt de motor uit?

Is dat pruttelend?
Is dat schokkend?
Of gewoon "boem uit" alsof je de sleutel omdraaid?

ricky 10
badge

17 jaar

Het laatste, gewoon boem uit en niet meer aan de gang te krijgen totdat deze afgekoeld is. Ik heb er zelf mee gereden maar niks gemerkt.

[quote=Audidriver73]Het laatste, gewoon boem uit en niet meer aan de gang te krijgen totdat deze afgekoeld is. Ik heb er zelf mee gereden maar niks gemerkt.[/quote]
Dan zou ik toch ook aan de hall-gever denken,in ieder geval iets dat wat warm wordt,en dan niet meer werkt. (uitzetting),als het iets van een lambda is of temp.voeler enz,enz,dan zou de motor nog wel wat moeten doen.
Probeer voor de zekerheid toch maar een andere bobine,heb dit geintje al vaker gehad.

ricky 10
badge

17 jaar

Bobine is reeds vervangen incl ontstekingsmodule.
Bougies vonken wel wanneer auto is uitgevallen maar slaat niet meer aan.
Ik heb het zelf helaas nog niet zelf ervaren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.