close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Motor slaat dood tijdens starten

Brandstof: Benzine, Motorcode: 16vt AXX zonder tfsi met digifant 1 en kr 16v verd

Ik zit op dit moment met wat startproblemen. Als ik de auto wil starten draait de motor netjes rond en staat er druk op de injectoren. Hij slaat echter niet aan. Soms na een seconde of 3 slaat die in 1 keer dood met een soort bonk. Alsof de benzine ontbrand als de zuigers op hun onderste dode punt staan. Daarna kan ik wel weer proberen te starten maar hij slaat nog steeds niet aan. De ontsteking staat dus helemaal verkeerd, zonder dat ik eraan heb gezeten. Toen heb ik de ontsteking heel erg verlaat (kon de verdeler niet eens meer vast schroeven zo laat) toen wilde de motor bijna lopen. Maar de kilometerteller begon erg te dansen (van 0 naar 40km/h en terug) tijdens het starten en op een gegeven moment viel zelfs alle stroom weg en was de klok dus gereset. De startmotor stopt dan ook meteen, en binnen een seconde is de stroom weer terug. Dat gebeurde 2 keer in totaal. Heel erg raar, maar heeft iemand een idee wat er gebeurd? Het lijkt wel een massaprobleem. Ik had al het idee dat de lampen zwakker gingen branden als ik het elektrische raam naar beneden deed!

Het betreft een golf 3 gti met een golf 5 gti axx tfsi blok. FSI gedeelte is gedemonteerd en er zit nu gewoon normale injecie op. Wordt allemaal aangestuurd door een digifant g60 computer en kr verdeler. Het heeft heel goed gereden, maar nu helaas niet meer. Het begon met stotteren en heel erg overslaan en roken. Is daarna uitgevallen en start niet meer. Aangezien het gespook bij de tellers lijkt het me steeds meer een massaprobleem. Ik heb geen kabel van de minpool naar de carroserie lopen en de digifant heeft massa op het inlaathuis

Heeft iemand een idee?

Het probleem is nu al wat veranderd. De motor heeft gister gelopen maar de ontsteking stond duidelijk nog niet goed. Want hij reageerde langzaam op gas geven en bleef niet lopen stationair. Maar het gekke:

De ontsteking staat nu 180 graden anders dan hoe hij de vorige keer goed liep!!! rara hoe kan dat?

dus even opgesomt:

-Auto liep heel goed
-Toen ging die horten en stoten en sloeg ontsteking over en viel toen uit
-Olie in de verdelerkap dus dat als verdachte aangenomen en de verdeler gereviseerd.
-Toen de ontsteking precies terug gemonteerd zoals die voor het uitvallen goed liep
-toen wilde die niet meer starten
-toen de rotor 180 graden andersom in de nokkenas gezet en toen liep die wel (niet echt goed maar toch)

Geplaatst door

leongti (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Luchtweger schoonmaken, deze vind je onder de rubbermachet op de verdeelspin. Deksel even demonteren voor onderzijde, niets verbuigen het is een precisieinstrument. Waarschijnlijk blijft hij in het huis hangen op vervuiling. Deze blokken horen binnen een halve omwenteling te lopen.

audia4 0
badge

17 jaar

[quote=audia4]Luchtweger schoonmaken, deze vind je onder de rubbermachet op de verdeelspin. Deksel even demonteren voor onderzijde, niets verbuigen het is een precisieinstrument. Waarschijnlijk blijft hij in het huis hangen op vervuiling. Deze blokken horen binnen een halve omwenteling te lopen.[/quote]
Audia4, ik ben misschien een beetje tekort geschoten in mijn info over de auto: Ik had gekozen voor de kr omdat ik dacht aan een ontstekingsprobleem en ik een kr verdeler heb. Het betreft een golf 3 gti met een golf 5 gti axx tfsi blok. FSI gedeelte is gedemonteerd en er zit nu gewoon normale injecie op. Wordt allemaal aangestuurd door een digifant g60 computer en kr verdeler. Het heeft heel goed gereden, maar nu helaas niet meer

leongti 0

17 jaar

Het probleem is nu al wat veranderd. De motor heeft gister gelopen maar de ontsteking stond duidelijk nog niet goed. Want hij reageerde langzaam op gas geven en bleef niet lopen stationair. Maar het gekke:

De ontsteking staat nu 180 graden anders dan hoe hij de vorige keer [b]goed[/b] liep!!! rara hoe kan dat?

dus even opgesomt:

-Auto liep heel goed
-Toen ging die horten en stoten en sloeg ontsteking over en viel toen uit
-Olie in de verdelerkap dus dat als verdachte aangenomen en de verdeler gereviseerd.
-Toen de ontsteking precies terug gemonteerd zoals die voor het uitvallen goed liep
-toen wilde die niet meer starten
-toen de rotor 180 graden andersom in de nokkenas gezet en toen liep die wel (niet echt goed maar toch)

leongti 0

17 jaar

Bij het reviseren van de verdeler niet iets 180 graden verkeerd gemonteerd?
Bij een verdeler die aan de nokkenas gemonteerd wordt is dit mogelijk namelijk.

Denman 0

17 jaar

[quote=Denman]Bij het reviseren van de verdeler niet iets 180 graden verkeerd gemonteerd?
Bij een verdeler die aan de nokkenas gemonteerd wordt is dit mogelijk namelijk.[/quote]
Nouja, als dat zo zou zijn dan zou die weer goed moeten lopen als je de verdeler 180 graden ten opzichte van de kap verdraait in de oude stand waarmee die goed liep. En dat doet die dus niet, hij loopt wel maar niet goed. Het lijkt erop alsof de computer de ontsteking veel te ver vervroegt na een stuk rijden. De motor wil dan alleen nog maar lopen door de verdeler extreem te verdraaien (buiten de marges waarin je hem kan vastzetten). Dus zou het kunnen dat iets de computer beinvloed waardoor de ontsteking heel erg wordt vervroegd?

Kan dit een gevolg van de hall gever zijn, of een andere sensor die niet goed is? Iets geeft aan de computer wat door waardoor die extreem gaat vervroegen lijkt het wel. En dat nadat die 200km goed reed! Ineens is het over en staat de ontsteking veel te vroeg.

leongti 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.