Hallo,
Wij hebben een passat van 2000 met een 1.8 20v.
Het probleem ontstond tijdens de vakantie.
Na een korte rit van 10 km zette ik de motor af . Deze wou vervolgens
Kort daarna niet meer aanslaan . Na herhaaldelijk starten sloeg deze moeizaam en
Pruttelend aan . Ik dacht dat de motor moeilijk of geen brandstof kreeg.
Dag erna zelfde rit zelfde probleem , motor uitzetten en direct weer proberen te starten .
Geen succes . Benzine pomp uitgebouwd en gecontroleerd of deze werkte dmv 12 v en massa
En alle zekeringen en relais gecontroleerd .
Op dat moment kwam ik erachter dat als ik de relay die onder de motorkap ( rechts bij onderzijde voorruit)
zit, herhaaldelijk in en uitsteek dat ik de motor feilloos kon starten .
Relay is nr 30 dacht dat het de digifant relay is.
Nieuwe relay bij de dealer gekocht , probleemstelling is niet verholpen.
Thuisgekomen de auto laten uitlezen , hierbij zijn er totaal geen storingen naar voren gekomen.
Als de auto na een korte rit toch moeizaam start dan loopt het toerental soms op tot 2000 a 2500 toeren.
Daarna herstelt hij zich en loopt en rijd hij prima.
Wat mij hierbij opviel is dat de toerental meter soms pas een seconde later omhoog komt. Het
is net of deze even blijft liggen. In dien de motor goed loopt kan ik er honderden km feilloos mee rijden
Zet ik hem uit dan heb ik het probleem . Bij koude start is er geen enkel probleem met het starten
Temp. sensor is 14 mnd geleden vervangen. Garage denkt aan bedradingen probleem.
Ook beide contactsleutels al geprobeerd.
Wie weet raad , aangezien er geen storing uit te lezen is 😞
Mvg wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oh ja ,ben geen professional . Ik heb me destijds verkeerd asngemeld
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar