Beste leden,
Na een grondige onderhoudsbeurt heeft mijn passat startproblemen door mijn toedoen vermoed ik.
Ik heb de dynamovrijloop, riemenspanner en poulie airco vervangen. Daan het heb ik ook de radiator vervangen. Nadat ik het koelsysteem had gevuld wilde ik de motor starten om de waterpomp te laten lopen. Echter de losgekoppelde stekkers onder een plastic kapje bij het reservoir van de stuurbekrachtigig was ik vergeten aan te sluiten. Na mijn poging tot start, waarbij alle controlelamjes branden, hoorde ik enkel een klik, waarna de instrumentenpaneel helemaal uitgaat. Een tweede poging om te starten lukt niet omdat de wagen dood blijft. Dus stroom blijft weg.
Nadat ik de plus min polen van de accu tegen elkaar houd, krijgt de aut weer stroom, en kan je weer de auto op contact zetten waarbij alles weer brand, totdat je weer een startpoging waagt. Dan gaat alles weer dood.
Wat kan er aan de hand zij?
Ik heb de olieaanslag onderin de auto schoongespoten met remmenreiniger.
Wie helpt mij?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
batterij zal plat zijn
Zit alles wel goed vast , bedrading lijkt mij het probleem , massa en plus aansluitingen allemaal in orde ook op de dynamo ?
Of inderdaad de accu leeg .
Probleem is opgelost. Ik had de stekkers schoongespoten met remmenreiniger. Ik heb nu in dezelfde stekkers wat siliconenspray gespoten, vooral de stekker met massakabel. En hij deed het weer als vanouds.
bedankt voor alle comments.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar