hallo , heb hier weer een probleem kind staan ,
corrado met de 1.8l G60 motor
deze staat duidelijk te rijk , zie ik aan de boegie's = zwart aangeslagen , (helaas hoe rijk kan ik niet zien door co²meter stuk is )
nu heb ik al de sensor van water vervangen , de welgekende blauwe en nu rijd de wagen duidekijk stuk mooier
maar blijft nog te rijk
en als de motor dan warm staat krijg je deze niet meer gestart , na lang starten met open gasklep wel langer 10sec.
nu staat telschroef helamaal in en optentio meter van co staat ook bijna zo goed al ,,,dicht ,
veronder stel te veel benzinne of te weinig lucht ,
lambda is nieuw rotor en delco nieuw , temp sensor nieuw , benzinne druk regelaar vv en druk gemeten perfect 3bar
potentio meter co ook besteld helaas BO.
iemand soort gelijk probleem , ?gehad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meet eerst eens het temperatuursignaal, op de signaaldraad kun je nl. zien of ie wat doet. Kan best zijn dat ie koud blijft meten ondanks nieuwe sensor. Draadbreuk betekent nl een koud signaal naar de computer.
Nu heb ik vandaag net mijn nieuwe co/lambda meter ,
deze direct getest op deze wagen en wat blijkt nu , sta verbaast , deze zou volgens meting en na ietsje te verstellen ,
zelf helemaal perfect staan
volgende waarde ,
CO=1.31%
CO²=13.31%
HC=0142ppm
02=1.230%
lambda 1.011
nu na lange tijd , loopt deze veel hoger , NIET altijd ...?
en heb even gewacht op zo een moment ,dan bekom ik dit ,
co=7.57% en steeg nog
co2=09.53%
hc=0288ppm
02=0.960%
lambda .817 denk dat dit een duidelijk beeld is dat hij te rijk staat of in ieder geval rijk komt te staan ,,,,naar gelang de wagen warmer wordt
nu rare is waarom kan ik deze dan niet tot zeer moeilijk starten ,
wagen kan rijk staan en zeer veel , ma zou toch nog moeten starten ?
ieder geval ga ik eens de injectors eens nazien en desnoods vervangen ,
vermoed dat er 1tje of meerder hun werk niet goed doen , moet iets zijn kwa '' te veel brandstof ''
a ja ps
ja sensor vervangen en bedrading is uitgemeten , zelf al 3andere ECU's aangehangen ,
als sensor uittrekt draait die veel rustiger maar begint die zwart te roken ga eens meten zonder senor
update ,
wagen laten draaien geen probleem ,
eens stilgelegd , niet meer te starten,na 5a10sec doorstarten ,boegie's uitgedraait alle 4 nat ,
zou nu wel verwonderlijk zijn dat de 4injectoren stuk zijn ,
Ja eindelijk gevonden wat probleem is en het is zoooo stom dat je der elkekeer overziet ,
na gans de wagen en motor en bedrading 4x te hebben gecontroleerd en nog is en nog is ,
gewoon stom weg een draad dat extra aangesloten was in de kabelboon , losgemaakt ,en was in orde ,
een extra water.temp.meterke die aftakte aan de blauwe sensor ,
deze werkte maar zal verkeerde waarde doorgeven aan de ECU , weerstand zal compleet anders zijn waardoor dat
eens je de motor afzet en terug wil starten deze een onwaarschijnlijke waarde komt ,
dus eind goed al goed , dus nu weten we dit ook weeral , zet nooit iets extra tussen deze sensor ,
Had Siem het toch bij het rechte eind..
Mooi..
15 jaar
ja en neen(was wel in de richting ) want , had dit zeker al gedaan en de temp. sensor had andere waardes dan voorgescheven ,
dus had deze vervangen en dan draaide de motor enorm anders veel beter en rustiger ,
naderhand draaide de motor perfect , probleem was als je de motor afzette en terug weer wou laten draaien wou die niet meer starten ,
en als ik dan de weerstand meete van de sensor was deze goed , ook aan de ecu ,
was dus bij draaiende motor werkte de temp meter ook en zal die minder extra weerstand geven , dan wanneer deze uitstaat bij starten dus ,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar