close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Corrado: injector probleem corrado 2.0 16V

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Hey,
Zou iemand mij mss kunnen helpen. heb een corrado 2.0 16V van 94.
zit met het probleem dat mijn injectoren benzine blijven geven waardoor hij bijna onmiddelijk verzuipt zo erg zelf dat de benzine langs de luchtfilter er uit loopt.
Kan iemand mij a.u.b. helpen?

Geplaatst door

smarty05 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

War voor type inspuiting is dit?
Multipoint met 4 elektrisch bestuurde injectors of K-jetronic (spinnekop met metalen inspuitleidingen)?

oldford 0
badge

15 jaar

K-jetronic

smarty05 0

15 jaar

meet even als de Injector constand wordt (12V over de stekker). is dit niet het geval, dan blijft de injector waar schijnlijk open staan

Stuwflap waarschijnlijk verbogen. Heb je soms een backfire gehad?

oldford 0
badge

15 jaar

Oldford: het kan wel dat ik een backfire heb gehad. had per ongeluk 2 van de bougie kabels verkeerd aangesloten en toen ik hem starte heeft hem wel ne goeie knal gegeven kan het daaroor zijn?

citroënmonteurtje: zal ze is uitmeten en zal iets laten weten.

smarty05 0

15 jaar

Een K-jetronic heeft mechanische inspuiting, dus aan de injectors valt niets te meten.
Backfire is een explosie van brandbaar mengsel en kan zelfs een gat slaan in het inlaatspruitstuk, dus dat kan heel goed de reden zijn.
De stuwflap (of stuwklep) is een klep die de binnenstromende luchthoeveelheid meet. Hoe verder deze open gaat hoe meer brandstof er wordt ingespoten.
Als de motor uit staat moet deze klep in zijn rustpositie komen en de inspuiting moet dan stoppen.
Is de klep verbogen of klemt deze dan blijft er brandstof ingespoten worden.
De stuwklep zit bij de spinnenkop onder een grote ronde zwarte deksel.

oldford 0
badge

15 jaar

Kevin

Blijven de injectoren brandstof inspuiten,of de koudstartinjector ?

Controleer maar eens wat Oldford al aangeeft..

stefan84 0

15 jaar

oldford en stefan84, ik zal alles al is nakijken maar kan dat wel niet voor vrijdag.
zodra ik meer weet laat ik iets weten.

stefan84 ik denk bat het de injectoren zijn, is er een manier om gemakelijk natekijken of het de koudstartinjector is want heb die blauwe stekker er al is afgehaald en dat veranderde niets.

Dank u al voor deze oplosingen.

smarty05 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.