close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Corrado: D-riem vervangen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Hey, eindelijk een goede gevonden (na die andere :( ). 42.000 Echte Km :)/


maar goed, ik neem het zekere preventief vervangen Distrubutie riem. Heeft iemand hier een handige guide voor( blokker punten oid ?). ZIjn deze auto's al zelf ontluchters ?


alvast bedankt:)

Geplaatst door

Renaultmonteurtje (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

voor de distrubutieriem heb je niks bijzonders nodig.
op het nokkenas wiel staat een merk teken dat kan niet missen.
zet deze bij elkaar.
in het versnellingsbak huis zit een stop haal deze er uit daar zit het krukas merkteken.
zelf kijk ik daar niet na ik zet de nokkenas goed en merk de krukas.
de riem moet je net geen 90 graden kunnen draaien dan staat hij goed op spanning.
vervang de spanner gelijk mee.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

Kijk das mooi werk Jan :) .


Nokkenassen optijd krukas aftekkenen met lakstifje en good to go dus. das mooi. voor de spanner wel special gereedschap nodig of zoals iemand anders al zei, een criplips tang (wat hij ook zei vergeten :( )/

nee omdat de riem bijna 90 graden moet kunnen draaien tussen duim en vinger doe ik de spanner met de hand spannen.
er is een sleutel voor maar het kan ook gewoon met zo n haaks veren tangentje.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

ok, bedankt.. ik zag trouwens op Hbase dat de nokkenassen onderling door een ketting worden aangedreven?

Hou wel het kantelmoment en de interuptie in de gaten....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

ik ben je even kwijt Paul, kantel moment en interuptie ? [img]http://www.volksforum.com/forum/images/s...[/img]

Aan die ketting hoef je niks te doen citroen..

[url=http://img43.imageshack.us/i/67025228.pn...][img]http://img43.imageshack.us/img43/9296/67...[/img][/url]

stefan84 0

15 jaar

weet je toevallig ook als de poelie vast zit met gewonen bouten (6 kant) of iets van een 12 kant of torx ?

deze zit met vier inbus bouten 6mm vast.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

kijk dankje wel, dat is altijd handig om te weten. (kan ik tijdig mn gereedschap kar plunderen :) ).

ja zo doe ik het ook vaak.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

[img]http://i55.photobucket.com/albums/g128/M...[/img]



voor de liefhebber :)

nou zo op de foto ziet hij er netjes uit.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

Leuke wagen..

stefan84 0

15 jaar

Hij staat hier :), over 2 weken kan ik de D-riem vervangen, pak ook gelijk de Waterpomp mee, nu kreeg ik te horen van een ex Corrado 2.0 16V 9A rijder, dat de Theremostaat bij de waterpomp zit ???? en niet bij de kop?


mag trouwens in een G11 systeem G12? (als G11 überhaupt nog te krijgen is :)

Als het goed is zit de thermostaat inderdaad in de waterpomp,kijk maar eens even waar de onderste slang van de radiator heeft loopt,als het goed is naar een zwart plastic mondje,en hierachter zit deze..

Waterpomp kun je het beste compleet kopen,zal een euro of € 50,- zijn..die m6 boutjes zitten meestal zo goed vast ( na al die jaren ) dat meer dan de helft afbreekt.

Je kunt beter G12 plus nemen,die G11 is waarschijnlijk niet meer te krijgen..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ok bedankt, idd waterpomp doe ik altijd, pak ik in dit geval ook de thermostaat mee, als je er dan toch bij kan :).



Compleet met huis kost een waterpomp 60 euro :) geen geld.


Ok dan neem ik G12Plus



Trouwens de koelvin tikt pas in bij 110 graden, schijnt normaal te zijn. Naar mijn idee te warm, zijn er ook schakelaars die hem eerder aansturen ? of maakt dit niet uit ivm een ECM

Hoe kan ik het motor nummer vinden ? IVM spanrol, schijnen er 2 tezijn voor de 9A.

Codes

Mot.131262- of de -mot.131261


Waar kan ik deze vinden ?

kijk wat er in zit en vergelijk het met de afbeeldingen op de hbase,lijkt me niet zo moeilijk. gr john

[quote=citroënmonteurtje]Hoe kan ik het motor nummer vinden ? IVM spanrol, schijnen er 2 tezijn voor de 9A.

Codes

Mot.131262- of de -mot.131261


Waar kan ik deze vinden ?[/quote]
Nar ik meen staat het nummer tussen cil. 3 en 4 aan de bovenrand van het onderblok

moderator 0
badge

15 jaar

OK dank.

@john, dat is ook een optie =)

Motornummer 131262 is van 31-01-1994

Motornummer 131261 is tot 01-1994

Hoe lager het nummer,hoe ouder de motor > 092880 is bv van 30-11-91 en 131788 van 31-05-1995

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Zit die riem er al om...........??

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Of ligt Citroen met de oude riem te 'plompzakken' ?

stefan84 0

15 jaar

*schaamt zich diep :P, voor het vergeten.

Tuurlijk is het gelukt, 2 uurtjes incl. complete waterpomp :) en ontluchten

och beter laat dan nooit toch ;)

stefan84 0

15 jaar

ik snap het wel na montage is die gaan rijden en is zo aan het genieten gegaan dat hhij de moeite vergeten was op zich mooi toch.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

Daar zou je gelijk in kunnen hebben Jan..

Of Citroen heeft het nog te druk met ( wat was het ook alweer > ) de Berlingo ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Stefan, met de Berlingo heb ik NIKS meer te maken, alle gerelaterde storingen gaan door naar Citroën NL .


Voor de rest, Idd na vervanging een paar WEKEN :P wezen toeren :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.