Hey, eindelijk een goede gevonden (na die andere :( ). 42.000 Echte Km :)/
maar goed, ik neem het zekere preventief vervangen Distrubutie riem. Heeft iemand hier een handige guide voor( blokker punten oid ?). ZIjn deze auto's al zelf ontluchters ?
alvast bedankt:)
Geplaatst door Renaultmonteurtje (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Corrado? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
29 Reacties
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
voor de distrubutieriem heb je niks bijzonders nodig.
op het nokkenas wiel staat een merk teken dat kan niet missen.
zet deze bij elkaar.
in het versnellingsbak huis zit een stop haal deze er uit daar zit het krukas merkteken.
zelf kijk ik daar niet na ik zet de nokkenas goed en merk de krukas.
de riem moet je net geen 90 graden kunnen draaien dan staat hij goed op spanning.
vervang de spanner gelijk mee.
groetjes jan.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Kijk das mooi werk Jan :) .
Nokkenassen optijd krukas aftekkenen met lakstifje en good to go dus. das mooi. voor de spanner wel special gereedschap nodig of zoals iemand anders al zei, een criplips tang (wat hij ook zei vergeten :( )/
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
nee omdat de riem bijna 90 graden moet kunnen draaien tussen duim en vinger doe ik de spanner met de hand spannen.
er is een sleutel voor maar het kan ook gewoon met zo n haaks veren tangentje.
groetjes jan.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
ok, bedankt.. ik zag trouwens op Hbase dat de nokkenassen onderling door een ketting worden aangedreven?
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
Hou wel het kantelmoment en de interuptie in de gaten....
Gr. paul
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
ik ben je even kwijt Paul, kantel moment en interuptie ? [img]http://www.volksforum.com/forum/images/s...[/img]
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Aan die ketting hoef je niks te doen citroen..
[url=http://img43.imageshack.us/i/67025228.pn...][img]http://img43.imageshack.us/img43/9296/67...[/img][/url]
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
weet je toevallig ook als de poelie vast zit met gewonen bouten (6 kant) of iets van een 12 kant of torx ?
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
deze zit met vier inbus bouten 6mm vast.
groetjes jan.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
kijk dankje wel, dat is altijd handig om te weten. (kan ik tijdig mn gereedschap kar plunderen :) ).
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
ja zo doe ik het ook vaak.
groetjes jan.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
[img]http://i55.photobucket.com/albums/g128/M...[/img]
voor de liefhebber :)
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
nou zo op de foto ziet hij er netjes uit.
groetjes jan.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Leuke wagen..
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Hij staat hier :), over 2 weken kan ik de D-riem vervangen, pak ook gelijk de Waterpomp mee, nu kreeg ik te horen van een ex Corrado 2.0 16V 9A rijder, dat de Theremostaat bij de waterpomp zit ???? en niet bij de kop?
mag trouwens in een G11 systeem G12? (als G11 überhaupt nog te krijgen is :)
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Als het goed is zit de thermostaat inderdaad in de waterpomp,kijk maar eens even waar de onderste slang van de radiator heeft loopt,als het goed is naar een zwart plastic mondje,en hierachter zit deze..
Waterpomp kun je het beste compleet kopen,zal een euro of 50,- zijn..die m6 boutjes zitten meestal zo goed vast ( na al die jaren ) dat meer dan de helft afbreekt.
Je kunt beter G12 plus nemen,die G11 is waarschijnlijk niet meer te krijgen..
Gr Stefan
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Ok bedankt, idd waterpomp doe ik altijd, pak ik in dit geval ook de thermostaat mee, als je er dan toch bij kan :).
Compleet met huis kost een waterpomp 60 euro :) geen geld.
Ok dan neem ik G12Plus
Trouwens de koelvin tikt pas in bij 110 graden, schijnt normaal te zijn. Naar mijn idee te warm, zijn er ook schakelaars die hem eerder aansturen ? of maakt dit niet uit ivm een ECM
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Hoe kan ik het motor nummer vinden ? IVM spanrol, schijnen er 2 tezijn voor de 9A.
Codes
Mot.131262- of de -mot.131261
Waar kan ik deze vinden ?
johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden
kijk wat er in zit en vergelijk het met de afbeeldingen op de hbase,lijkt me niet zo moeilijk. gr john
moderator (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=citroënmonteurtje]Hoe kan ik het motor nummer vinden ? IVM spanrol, schijnen er 2 tezijn voor de 9A.
Codes
Mot.131262- of de -mot.131261
Waar kan ik deze vinden ?[/quote]
Nar ik meen staat het nummer tussen cil. 3 en 4 aan de bovenrand van het onderblok
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
OK dank.
@john, dat is ook een optie =)
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Motornummer 131262 is van 31-01-1994
Motornummer 131261 is tot 01-1994
Hoe lager het nummer,hoe ouder de motor > 092880 is bv van 30-11-91 en 131788 van 31-05-1995
Gr Stefan
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
Zit die riem er al om...........??
Gr. paul
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Of ligt Citroen met de oude riem te 'plompzakken' ?
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
*schaamt zich diep :P, voor het vergeten.
Tuurlijk is het gelukt, 2 uurtjes incl. complete waterpomp :) en ontluchten
stefan84 (0), 14 jaar geleden
och beter laat dan nooit toch ;)
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
ik snap het wel na montage is die gaan rijden en is zo aan het genieten gegaan dat hhij de moeite vergeten was op zich mooi toch.
groetjes jan.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Daar zou je gelijk in kunnen hebben Jan..
Of Citroen heeft het nog te druk met ( wat was het ook alweer > ) de Berlingo ?
Gr Stefan
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Stefan, met de Berlingo heb ik NIKS meer te maken, alle gerelaterde storingen gaan door naar Citroën NL .
Voor de rest, Idd na vervanging een paar WEKEN :P wezen toeren :)