auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Motor te warm na vervangen van waterpomp

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Na het vervangen van de waterpomp wordt de motor erg heet na en lange rit, tijdens het proefdraaien blijft de tempratuur goed, hij wordt dus pas heet bij grotere belasting. In Frankrijk hebben ze de radiateur al vervangen,.

Wij hebben de radiateur en de thermostaat al vervangen, de waterpomp inmiddels (voor de zekerheid) al 2 keer.

Wie heeft de oplossing?

Geplaatst door

arjan bosman (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verstopping in het blok toe/afvoerleidingen?

Blok spoelen met sodawater en zien of er veel troep uitkomt...

Cor1822 0
badge

17 jaar

Of misschien wel een beginnende lekke koppakking....

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Heren dank voor jullie reactie,

Na doorvragen aan de klant (een kennis) blijkt er inderdaad maar 1 ding over. De koppakking. Bij koude motor resteerd er enorm veel druk in het koelsysteem, hij blaast de dop dan zowat door de motorkap heen, en hij verbruikt behoorlijk wat koelvloeistof..

Groeten,

Arjan

arjan bosman 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.