Volkswagen Golf: onregelmatig wegvallen van turbo druk

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v 110 kw

Hallo, ik heb een golf gti 1.8 20v waarvan op onregelmatige basis de turbo druk plots wegvalt en terugkeert. soms is er vermogen aanwezig voor een bocht en na het nemen van de bocht in de zelfde versnelling is de druk weg als dan het gas weer wordt opgevoerd. het gebeurt vaak dat dan na het opschakelen naar de volgende versnelling de druk weer wel wordt opgebouwd.
Ook na een aantal km 110 km/uur te hebben gereden in de vijfde versnelling als het gas plots wordt ingetrapt is er geen vermogen aanwezig. Als vanaf stilstand in een keer flink wordt opgetrokken naar de 160 lijkt wel al het vermogen aanwezig. verder heb ik het gevoel dat het vermogen erg onregelmatig is als de turbo druk wel aanwezig is. de ene keer flinke complete turbo en de andere keer rommelig en minder vermogen.
VW dealer in de lier snapt er geen hol van en gooit de handdoek in de ring! de volgende stappen zijn onder meer uitgevoerd: luchtmassameter vervangen, omloopklep vervangen, lambdasonde geprobeerd, drukblok verwisselt geweest, mogelijke sensoren gecheckt, geen directe storingen in computer meer aanwezig.
WIE heeft er goede ideeën?????? Ik sta er voor open
mvgr Edwin zuidholland

edwinz

Geplaatst door edwinz (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

fastbreakrijder (0) PRO, 16 jaar geleden

blijft de klep van de waste-gate niet hangen?
als de turbo geen turbodruk opbouwd,moet de waste-gate openstaan.
ik zou deze klep en de bediening ervan eens even grondig (laten) inspecteren.

edwinz (0), 16 jaar geleden

Is inderdaad een al besproken issue. Maar nog niet grondig geinspecteerd! Het probleem doet zich eigenlijk ongeveer 25 % voor tijdens een rit. Kan het dan nog steeds de wastegate zijn?
Ik heb me laten vertellen dat een wastegate kapot is of helemaal niet. Wellicht zit het m in de elektronische aansturing hiervan ????????
edwin

fastbreakrijder (0) PRO, 16 jaar geleden

wat ook zou kunnen is dat de egr klep af en toe blijft hangen.
wordt er toch een gedeelte van de turbodruk naar de uitlaat geblazen.
is hier al naar gekeken?

edwinz (0), 16 jaar geleden

Ik kan niet met zekerheid zeggen of hier geconcentreerd naar is gekeken maar ik neem ook deze optie serieus en zal m met de monteur bespreken. voorlopig weer bedankt.

Van middag bleef een gehele rit van 15 km trouwens het esp lampje branden. dit veranderde niets in het probleem gedrag van het vermogen overigens. En na het uitdraaien van het contact is het niet meer teruggekomen. Moet deze storing zichtbaar zijn tijdens een zelftest van de computer? Want op het moment zegt 'men' dat de auto zelf geen storingen aangeeft.
Ik heb soms dat na wielspin bij veel gas bij bv nat weer of dreigende wielspin tijdens het nemen van een rotonde op 'vlotte' wijze het vermogen wegvalt en in de tweede en derde versnelling weg blijft, vervolgens in de vierde versnelling pakt ie de turbo weer op en lijkt alles 100%??????????????????????????

edwinz (0), 16 jaar geleden

Ik ben er nog niet uitgekomen . Iemand nog een potentiele oplossing?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.