close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I : Motor valt uit

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

2 dingen:

1; Na ongeveer 40 km begint de motor te stotteren en valt vervolgens uit. Dan haal ik de verdelerkap eraf, laat het stiftje een paar keer springen en steek de kap weer terug. Vervolgens start hij weer, maar vanaf dit moment moet stopt hij elke 15 km en moet ik hetzelfde kunstje weer doen om verder te komen. Ik ga met angst en beven door elke tunnel heen. Dit is pas gekomen sinds de VW-dealer de jaarlijkse beurt heeft gegeven (lees met de ontsteking aan de gang is geweest, contactpuntjes vervangen).

2; Hoe kan ik de stationair afstellen? Na de grote beurt is het even goed maar dan verloopt hij weer.

Geplaatst door

wulfb (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Staan de contactpuntjes soms veel te krap bij warm worden openen ze dan zo goed als niet meer. Door het gerommel aan de verdeelkap wat jij dan doet koelt de boel weer wat af em loopt de motor weer even.

Loopt de motor te langzaam stationair dat kan ook komen door te krappe contactpuntjes het ontstekingstijdstip is dan ook later. Even de punten op 0,4mm afstellen.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.