Hallo,
Voor ik begin: Ik heb me echt al in laten lichten maar ik kom helaas niet veel verder. Het probleem is mijn Golf uit '98: Ik heb hem nu ongeveer 10.000km en er staan in totaal 255000 op de teller. De eerste 8500km was er niets aan de hand (zelfs nog mee op vakantie naar frankrijk geweest),maar de laatste 1500km zijn drama. De auto valt te pas en te onpas uit.
Het begon met inhouden tijdens rijden, daarna spontane lichte motoruitval (met doorstart) en uiteindelijk het uitvallen van de motor, waarbij ik hem met veel moeite weer aan de praat kreeg. De eerste keer de ANWB erbij gehaald en aan de hand hiervan het brandstoffilter mèt ontluchter laten vervangen. Een paar dagen dacht ik het euvel gevonden te hebben maar het bleek anders...
Het uitvallen gebeurt tijdens de rit (tussen 2000-3000rpm) maar ook bij overschakelen. Er zit lucht in de leiding maar tijdens een zoeksessie naar lekkages ed op 2500rpm laten draaien maar uitvallen ho maar. Ik heb hem ook uit laten lezen maar er stonden geen bijzonderheden in. Er is ook gelijk even gekeken naar een relais maar dit bleek ook de juiste versie.
Bij aanschaf is de distributieriem vervangen maar ik weet niet of de pomp op tijd is gezet. Verder verneem ik een lichte trilling in het stuur met het bijbehorende gons vanuit het motorcompartiment. Verder valt me op dat de motor weinig tijd nodig heeft om voor te gloeien (ca.2sec). De laatste keer uitvallen en proberen te starten werd er 10 keer niet voorgegloeid en dus ook niet gestart, bij de elfde keer was het starten en lopen. Ik heb een tijdje problemen gehad met de sleutelherkenning en ik heb ook een ander type koelvloeistof moeten gebruiken ivm lekkage.
Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen, want ik weet het niet meer. Alvast bedankt voor de reaktie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een ander type kvs moeten gebruiken ivm lekkage ? Dat snap ik ff niet..
Een TDI gloeit niet meer boven de +5 graden, dus dat kan wel kloppen..
Maar als je hem op contact zet als hij niet aanslaat, brand dan wel het gloeilampje even voor 1 sec ongeveer ?
Controleer anders eens relai 109
Je zegt ook, tijdens het uitlezen staan er geen 'bijzonderheden' in, maar is dat geen enkele fout, of ?
Gr Stefan
[quote=stefan84]Een ander type kvs moeten gebruiken ivm lekkage ? Dat snap ik ff niet..
Een TDI gloeit niet meer boven de +5 graden, dus dat kan wel kloppen..
Maar als je hem op contact zet als hij niet aanslaat, brand dan wel het gloeilampje even voor 1 sec ongeveer ?
Controleer anders eens relai 109
Je zegt ook, tijdens het uitlezen staan er geen 'bijzonderheden' in, maar is dat geen enkele fout, of ?
Gr Stefan[/quote]
Je hebt gelijk, koelvloeistoflekkage heeft er niet veel mee te maken, maar voor hetzelfde geld brengt het iemand op de oplossing!
Nee, het viel op dat het lampje juist niet oplichtte. De vagmonteur heeft volgens mij naar relais 109 gekeken en inderdaad: geen foutmeldingen mbt het brandstofsysteem
14 jaar
Op hoop van zegen toch het relais vervangen en wat denk je? Auto blijft rijden. Perfect, bedankt!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar