👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi allemaal,
Ik heb een probleem met mijn golf2 GTI, BJ 1991 en er ligt een PF motor in. (digifant)
Mijn gti heeft een kop revisie gehad, omdat de koppakking verrot was ( niet stuk, maar door ouderdom en weinig kilometrs verrot 150000 in 16 jr, liep bij stationair te hoog op en temperatuur, blaasde al het water uit het koel systeem.)
Kop is gevlakt en af geperst en goed bevonden, opnieuw gemonteerd, starten en lopen.
Maar statinair lopen verzuipt de auto.
De lambda sonde is door gemeten deze was stuk, dus nieuwe gemonteerd + nieuwe bougies en nieuwe bougies kabels verdeel kap + rotor, ook is er nog een nieuwe blaauwe temperatuur sensor gemoteerd.
Kompresie is gemeten, deze is 12,5 bar op aaee cilinders dit moet goed zijn.
Maar het probleem is niet opgelost stationair verzuipt de auto nog steeds.
Onsteking staat op tijd CO - persentage is afgesteld op 0,7.
De weerstand van alle verstuivers zijn doorgemeten in deze ligt beneden de 5 ohm dus dat moet goed zijn.
Alleen als ik stekker van de lambda sonde er uit trek verzuipt de auto niet meer.( maar vind ik hem niet zo mooi meer lopen).
Ben eigelijk een beetje UPG, wie weet een oplossing voor mij ik weet het namelijk niet meer, heb volgens mij alles gehad.
Gr Harry.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
sel het co eens af op 1,5%
Hoi Jerry,
Heb ik ook al geprobeerdt verzuipt hij nog meer, en krijg hem de volgende keer niet door de apk.
Bedankt voor de snelle reactie.
Gr Harry.
17 jaar
heeft deze geen defecte kat
als de sonde een te arm mengsel meet gaat ie ook verzuipen
Hoi jerry,
Heb deze auto in het jaar 2000 gekocht, heb nog het zelfde jaar een complete uitlaat van de firma EPS onder de auto laten monteren, aangezien deze auto van voor het jaar 1992 is, is een kat dus niet verplicht, deze zit er dus al vanaf 2000 dus ook niet meer onder.
De auto heeft er altijd goed zonder gelopen.
Gr Harry.
17 jaar
Lekke verstuiver?
Maar waarom verzuipt hij dan niet als ik alleen de stekker van lambda sonde er uit trek ?
17 jaar
omdat dan de brandstof regeling niet geactiveerd wordt
Oke heb je ook nog een handige manier hoe ik dit kan controleren ?
17 jaar
meten
Hoi Jerry,
Als bedoeld met meten het elektrische gedeelte heb dat al een keer gedaan, deze was goed , beneden de 5 ohm over alle vier de verstuivers.
Mocht het zo zijn zo als jij zegt, waarom worden dan alle vier de bougies nat en zwart ?
17 jaar
koudstart injector blijft geactiveerd
trekdeze eens los
en controleer de zekeringen eens
denk dat t een KE Jetronic is
Hoi Jerry,
Zit er op een digifant ( motor code PF ) ook een aparte koud start injector, zo ja waar zit die dan ?
Gr Harry.
17 jaar
in het inlatkanaal
anders een verrijking dooreen tijdelijke opbrengst verhoging
maar dan zou die koud geen probleem geven omdat de lambda dan niet werkt
Hoi Jerry,
Wat jij zegt over als de motor koud is klopt inderdaad dan heb ik geen problemen, ook niet met de lambda sonde is aangesloten.
Maar ik dacht dat de blaauwe sensor en het koel water systeem bij een koude start via de digifant regelaar er voor zorgde dat er extra brandstof werdt ingespoten.
Maar ook ik ben nooit te oud om te leren, ben komende donderdag vrij, ga dan op zoek naar de extra injector.
Mocht het me lukken wil ik je via deze weg alvast bedanken, in geef je via deze site ten allertijden antwoord.
Gr Harry.
17 jaar
dat schreef ik er ok bij een tijdelijke meer opbrengst
dus het lijkt er op dat dit continu gebeurd
trek je temp sensor eens los als ie warm word en kijk wat er dan gebeurd
waarschnlijk is deze defect
en ik denkmdat t er een is met dubbelfuntie voor de injectie en voor de temp meter
Hoi Jerry,
Heb de blaauwe sensor alwel vervangen voor een nieuwe, als ik die stekker eraf trek bij een warme motor gaat hij niet slechter lopen, en de motor verzuipt ook niet, maar zo gauw als ik de stekker van de lambda sonde er insteek, is de motor binnen een minuut verzopen, geef ik dan gas is het net TDI, of hij slaat af.
Gr Harry.
17 jaar
heb je er een kat onder zitten
Hoi Jerry,
Nee ik heb hier geen kat meer onder zitten, al 7 jaar niet meer, heb daar nooit geen problemen mee gehad ook niet voor de apk, want voor zover ik weet is de kat pas vanaf 1992 verplicht.
Heb alles nog een keer bij langs gelopen kan dus echt niks vinden.
Denk dat ik vanmiddag maar ff naar de vw dealer ga om mijn digifant-regelapparaat door te laten meten, ( uitlezen ) want ik vrees het dat hier het probleem en zit , hoop alleen dat die hem kan uitlezen omdat dit nog wel eens een grens geval kan zijn.
Gr Harry.
17 jaar
zit er geen slechte verbinding naar je regel app en de sensor
Nee heb ik echt niet kunnen vinden heb alles na gelopen weet het dus ook niet meer.
17 jaar
Meet de spanning nog eens bij warme motor op de temperatuursensor. Stekker aangesloten. ca.1 tot 1.5 volt moet je meten. Als je evt. een slechte massa hebt. dan zou de spanning hoger moeten zijn.
Hoi Arjan,
Heb de massa kabel naar de versnellings bak al vervangen voor een nieuwe, als de weerstand meet tussen de min pool van de accu, en tussen diverse kale punten op het motorblok praat je echt over op sommige punten van hoog uit 1 ohm, dat is volges mij niet noemens waardig ??.
Heb de spanning dus op de temperatuur sensor met warme motor nog niet gemeten, ga ik nu dus ff doen, bedankt.
Gr Harry.
17 jaar
Hoi allemaal,
Het probleem met mijn golfje is opgelost ( ik heeeeel blij ), het was uit eidelijk dat massa kabel van de blaauwe sensor geen goeie aarde maakte, wil langs deze weg iedereen die met mij heeft me gedacht hartelijk bedanken.
Gr Harry.
17 jaar
ach graag gedaan
en stuur maar een slagroom punt bij de koffie
mvg jerry
Hoi Jerry,
Kom gerust een keer langs, de bier staat altijd koud.
Gr Harry.
17 jaar
waar zitten die buren te sidderen
Noordoost Groningen.
17 jaar
als k in de buurt kom
We kijken naar je uit.
Gr Harry.
17 jaar
Kwam je er achter door te meten of heb je de massakabel gewoon vervangen of gerepareerd. Welke spanning heb je gemeten bij warme motor.
Hoi Arjan,
Heb dat gedaan wat jij voor had gesteld om de spanning met een warme motor te meten, dit viel eigelijk wel mee 1,1 volt, dus dacht ik en eerste instantie dat is het ook niet. Ik had al een keer de massa naar de motor blok zelf door gemeten maar ik dit vondt ik wel goed, kwam nergens hoger als +/- 7 ohm.
Maar aan gezien de blaauwe sensor en plastic zit, had ik helder ogenblik, deed bij de massa kabel van de sensor een direkte verbinding naar de min pool van de accu, en motor ging direkt stukken beter lopen. dus probleem opgelost.
Ook wil ik jou daarvoor nog ff hartelijk bedanken, want jij hebt mij een eind op de goede weg geholpen.
Gr Harry.
17 jaar
Misschien heb jij wel massa sensor t.o.v massa accu gemeten en dan kan je wel een spanningsverschil meten van 1.1 volt.
Hoi arjan,
Nee had wel de spanning gemeten tussen de bijde polen van de sensor dat was ook toch de bedoeling, als ik je verhaal goed had begrepen.
Ben en elk geval wel weer een heeeeel gelukkig mens, de gti is weer als van ouds.
Gr Harry.
17 jaar
Ik heb nog even de waarden opgezocht.
1.6 volt bij 10 graden
1 volt bij 20 graden
0,2 volt bij 80 graden.
Het verhaal klopt dus wel. Jij meette 1,1 volt bij warme motor. Dus je had een spanningsverschil van 0,9 volt (massaverlies). Zo zie je toch meten is weten.
Groeten Arjan
Hoi Arjan,
Ik moet je hierin gelijk geven, wist deze waarde`s helaas zelf niet.
Bedankt.
Gr Harry.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar