Auto begon spontaan te stotteren, wou eerst niet meer dan 3000 en later 1500 toeren draaien.Slaat pas aan na zeer langdurig rondstarten en loopt stationair iets onregelmatig
Reeds geprobeerd: LMM uitwisselen, uitlezen door Auto-diagnos(heeft iemand hier ervaring mee), de demo gaf geen foutcode/ oplossing,kat. verwijderd,brandstoffilter vervangen.
PS auto heeft cruise-control achter-af ingebouwd, werkte alleen als radio aan stond
Geplaatst door garage_van_aart (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Siem Bijman (140) PRO, 20 jaar geleden
Check de distributie timing eens.Kan zijn dat de krukasbout getordeerd is en hij dus van tijd af is.Zoja, is dit zeer link ivm stuk lopen van de motor.
R.arkes (0) PRO, 20 jaar geleden
Als het goed is kan je met autodiagnos toch ook wel de pomptimig dynamisch controleren dan weet je meteen of er iets niet goed staat
vr6men (0), 20 jaar geleden
Vind die opmerking over de cruisecontrol ook verdacht. Zit daar het probleem niet? Want ik weet dat als je de voet op de rem hebt en je geeft vervolgens gas, dan gaat het toerental niet hoger dan 1500 rpm. Zou maar zo iets met de cc niet lekker kunnen zijn.
arne650 (0) PRO, 20 jaar geleden
controleer de remlicht scakelaar eens, ookal branden de remlichten niet bij rem los, wij hebben dit met een voyager gehad, hield ook in en bleek de remlicht schakelaar
arne650 (0) PRO, 20 jaar geleden
nog even gelezen cruise werkt als de radio aanstaat, demonteer de radio eens en kijk wat er dan gebeurd, het snelheidssignaal zit in de iso stekker v/d radio, Golf heeft hier ook veel last van en geeft dan ook rare motorstoringen
astrid (0), 20 jaar geleden
Ik heb ongeveer het zelfde voor gehad met een Sharan. Deze wilde steeds moeilijker aanslaan, ook had ik de indruk dat de motor niet mooi rond draaide. Omdat ik toen in het buitenland was, ben ik maar blijven verder rijden. (tot halfweg de terugreis, toen wilde deze niet meer aanslaan na een tankstop)
Terug thuis na repatriëring, bleek de krukasbout te zijn losgekomen, waardoor de timing verkeerd kwam te staan. (komt wel vaker voor bij dit Duitse merk)
Bij herstel de as goed affrezen, en zeker een nieuwe bout gebruiken.
garage_van_aart (0) PRO, 20 jaar geleden
OPGELOST !!
Het probleem bleek in de brandstofpomp te zitten. Er waren enkele veren gebroken (normaal wil zo'n auto dan helemaal niet meer lopen volgens het revisiebedrijf)Dit is te controleren door bij losgenomen pompriem de pomp te draaien Dit hoort zwaar (niet met de hand) te gaan