toen het motorblok van mijn transporter de geest gaf was hier niet direkt vervanging voor te vinden toen werd voor een turbodieselblok van een golf 2 gekozen daar dit makelijker te vinden was. de technische gegevens waren identiek op het feit na dat de transporter mechanische klepstoters heeft en de golf hydrolische.toch oogste ik van diverse kanten kritiek.varieerend van past niet tot loopt niet lang.na een dagje sleutelen was het blok ingebouwd en liep hij.dus dit was het probleem niet.het motorblok liep perfect en ook de roetmeting was geen probleem.maar na ongeveer 500 km was het dan zover een grote rookwolk en het was voorbij met het motorblok.heb ik nou gewoon pech gehad met een slecht motorblok. of is het technisch te verklaren.wie heeft ook slechte ervaringen(of ook goede)met een dergelijke ombouw aktie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jo, heel veel informatie over de Transporters van VW kun je vinden op http://www.bus-forum.nl/. Volgens mij kunnen de specialisten daar je veel meer vertellen over je ombouw.
Heb me ook enigzins verdiept in een andere motor voor mijn T3. Het schijnt zo te zijn dat door de schuine ligging van de motor in de T3 een andere oliepomp is gemonteerd in de T3 motor. Als je de originele oliepomp uit een oorspronkleijk verticaal staande motor laat zitten dan loop je het risico dat de oliepomp geen olie maar lucht aanzuigt. Misschien was dit het probleem?
21 jaar
Het is inderdaad waar dat je die oliepomp moet overbouwen.Ik heb zelf ook een T3 waar ik een 16D van golf in heb geplaatst.En rij er al 20000km mee zonder probleem.
Groeten succes.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar