Volkswagen Polo 2014: Motor wil niet meer starten, startmotor draait wel

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CBZ, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 66

Hopelijk helpt jullie ervaring mee verder!

Tijdens een ritje valt de auto tijdens het helemaal stil, contact uitgezet en weer aan, startmotor draait maar motor start niet meer. Weggesleept en geparkeerd voor onderzoek.
Uitgelezen met Autolink, geeft aan code P0191 - fuel rail pressure sensor a circuit range performance Lampje motormanagement brandt niet.

Benzinefilter vervangen, verdeel bobine vervangen, bougiekabels vervangen. Zekeringen gechecked, zekering 35 (15a), blijkt te zijn doorgebrandt.
Brandstofregelmodule losgekoppeld, nieuwe zekering geprobeerd, brandt ook door. Brandstofpomp eruit gehaald, zag niks geks, weer terug gedaan. Plek van de bewuste zekering doorgemeten, 10,8 ampere.
Stekker van de brandstofdruksensor losgekoppeld en nieuwe zekering geprobeerd, zekering brandt ook door.

Ik ben zo onderhand door mijn ideeën heen. Hopelijk kunnen jullie me de weg wijzen!

Betreft een Polo (6R) 1.2TSI uit 2014
Er zijn geen aanvullende zaken bijgebouwd zoals een radio, trekhaak, alarm en er zit niks in de sigarettenstekker.
Auto wordt de laatste tijd minder gebruikt, af en aan. Heeft altijd gelijk gestart.

Ates_Leon

Geplaatst door Ates_Leon (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Is de auto al eens uitgelezen? Zo ja, wat zijn de foutcode(s)? (Exacte tekst en nummer graag.)
Dat kan een hoop gezoek, gegis, ergernis, tijd en geld (geen onnodig vervangen van dure delen) besparen.

    Sorry, vergeten te melden.
    Uitgelezen met Autolink, geeft aan code P0191 - fuel rail pressure sensor a circuit range performance

    Lampje motormanagement brandt overigens niet - Ates_Leon (0), 2 jaar geleden

kaleido 1 (1610) PRO, 2 jaar geleden

Wat zit er volgens je boekje achter deze zekering ?

    Engine control unit −J623−
    Fuel supply relay −J643− - Ates_Leon (0), 2 jaar geleden

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Bedrading van de brandstofpomp al doorgemeten? Mogelijk zit daar een kortsluiting in.
Lage druk (toevoer) van de brandstof al eens gemeten op het moment van de storing?

    Stomme vraag misschien maar hoe kan ik de bedrading van de brandstofpomp doormeten?
    Auto start niet meer dus er is niet echt een specifiek moment van de storing denk ik. - Ates_Leon (0), 2 jaar geleden

kaleido 1 (1610) PRO, 2 jaar geleden

En als je de stekker van de pomp af laat , dan nog steeds sluiting?

    Ja dan beand het nog steeds door.
    Overigens ook als de computer (engine controle module) afgekoppeld is en ook als de hogedrukpomp afgekoppeld is.
    Melding geeft aan brandstofdruksensor dus die ga ik vervangen en dan verder kijken. Ik hou jullie op de hoogte. - Ates_Leon (0), 2 jaar geleden
    De foutmelding komt ook als de toevoer brandstof te weinig is. Zelfs je Autel weet dat.
    Zonde van het geld om op dit moment de brandstofdruksensor te vervangen. - oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
    Ben er ook niet happig op zaken zomaar te vervangen maar moet ieta met de melding denk. Zou het dan eerder de brandstofpomp zijn? Hoorde wel aparte geluiden voordat de auto helemaal niet meer wilde starten - Ates_Leon (0), 2 jaar geleden
    Tja, brandstofpomp of de bedrading daarvan? Daar kom je alleen achter met meten. Alleen heb je eigenlijk daar wel een elektrisch schema voor nodig. - oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Ates_Leon (0), 2 jaar geleden

Overigens viel mij op dat er onder de regelmodule een plakkerig zooi ligt, een soort lijmachtig iets. Wellicht is het gewoon lijm maar zou ook kunnen zijn dat het van binnen doorgebrand/gesmolten is wat naar de buitenkant toe is gelopen.

kaleido 1 (1610) PRO, 2 jaar geleden

Module even goed bekijken dan .

check

Beste antwoord, geplaatst door Ates_Leon (0), 2 jaar geleden

Bleek uiteindelijk de regelmodule te zijn, wordt ook wel het relais genoemd.
Vervangen en paar keer gestart en deed het weer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.