close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Motorkap trillen nadat motor opstart (alleen als motor warm is)

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hello,

Als we na enige tijd gereden hebben horen/voelen we de koeling werken.

Als we de auto uit zetten en na enige tijd aan zetten begint hij 2 sec. te trillen (moeilijk opgang komen) en draait de motor weer normaal verder.

Dit is alleen als we de motor uitzetten tijdens het koelingsproces.
Is dit een teken voor een beurt???


gr. Hans

Geplaatst door

Sedan (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hans nee dat is geen teken voor een beurt want dat geeft hij via het instrumentenpaneel aan.
ik weet ook niet of er iets aan de hand is.
wat je wel kan doen is het storinggeheugen uitlaten lezen.
komt daar niks uit dan zal ik er niks aan doen want ik begrijp dat hij het voor de rest goed doet.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Dag Jan T, thanx voor je reactie!

Ja de auto lijkt mij wel prima alleen vraag ik me nog af of het erg is dat er geen kap onder het motor gedeelte is.

Sedan 0

17 jaar

hans nee dat is niet erg ; alleen de diesel uitvoering heeft altijd een onderplaat de andere een klein onderplaatje of niks.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Hello,

Sorry hoor maar ik kan het niet laten.

Bij het aanraken van de distributieriem, kwam er zwarte (olie????) spul af.

Is dit normaal?? Er zit een kap om de riem heen, ra ra hoe kan het dan naar binnen zijn gekomen? Ik weet niet wat het is maar het is vloeibaar zwart, meer weet ik niet.....


gr. Hans :)

Sedan 0

17 jaar

niks sorrie hans daar is deze site voor.
ja dat is moeilijk tezeggen en als jij zegt dat er zwarte olie aan zit zou ik denken aan een lekkage van de nokkenas keerring of van het klepdeksel.
je zult dus goed moeten kijken of je sporen ziet lopen zo niet dan goed in de gatten houden.
ik neem aan dat het olie is en geen rubber wat dat komt ook van de riem af.
zit er echt olie op de riem dan kan je er niet telang mee doorrijden omdat dat de riem op den duur aantast.
dan zul je de riem moeten demonteren en vervangen en gelijk de oorzaak op moeten sporen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

nokkenas keering lek? waardoor er olie op de distributieriem komt?

renevw9600 0

17 jaar

ja dat kan als het op een deel komt dat het naar buiten loopt en dan de riem nat maakt.
maar ik zie het kan ook aan het klepdeksel of iets dergelijks liggen maar daar kom je pas achter als je wat los haalt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

kan de oorzaak zijn: teveel olie bij gevuld?

Dat ie olie dan via de carter in de riem terecht is gekomen? Ik zeg maar wat... )



gr. Hans

Sedan 0

17 jaar

neej dat kan niet , ik zou de motor eerst even afspuiten met ontvetter en daarnaa kijken waar de olie vandaan komt

groetjes Rene,

renevw9600 0

17 jaar

hoe bedoel je?

De olie zit toch maar op één plek?
En over die keerring kan best kloppen want toen ik de banden ging vervangen vroeg ik aan de garage waarom er olie aan m'n karter zit. Hij had het iets over keerringen ofzo, die zaten niet goed.

Maar kan iemand mij vertellen wat zijn keerringen wat doen die?


gr. Hans

Sedan 0

17 jaar

hans keerringen zijn laat het maar zeggen rubbers die er voor zorgen dat de olie niet langs de as(krukas/nokkenas ) naar buiten kan.
is deze keerrring beschadigd of stuk gegaan dan kan de olie er landgs en heb je lekkage.
ik heb even terug gekeken.
bij jou auto kan het ook de carter ventielatie zijn die achter op het blok zit.
kijk daar ook eens naar als je er onder kijkt zit het aan de rechterkant vanaf het stuur tezien.
deze motoren hadden last van bevriezen s winters .
doordat er dan water in de carterventiulatie zat en dat bevroor kreeg je olie lekkage met alle gevolgen van dien.
het lijkt me de raadzaam om de motor geheel schoon tespuiten en dan later nog eens tezien of je kun merken waar de lekkage vandaan komt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

kan dat schoonspuiten zelf?

gr. Hans

Sedan 0

17 jaar

ja zeker hans .
dat doe je gewoon met een hoge druk reiniger.
je hebt dar wasplaatsen mee of misschien heb je er zelf wel een.
hou alleen wel de onsteking mis.
mocht je die toch raken haal dan effe de verdeelkap los en droog hem van binnen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

hou alleen wel de onsteking mis.

Wablief?

Sedan 0

17 jaar

zorg ervoor dat je de ontsteking(verdelerkap en bougiekabels)ontziet met de waterslang. beste is de motor even inspuiten met ontvetter(of velgenreiniger) en dan even afspuiten bij de wasplaats. en laat de motor lopen als je gaat afspuiten dan heb je namelijk snel genoeg in de gaten of de onsteking last begint te krijgen van het vocht

renevw9600 0

17 jaar

Dus al met al:

Aan de ene kant is het beter de riem te vervangen maaaar
Aan de andere kant was de vervanging voor niks geweest want dan zat ik weer met de "olie" op de riem.

En waarom zat er geen "olie" op die andere riem ( je ziet 'm draaie als de motor aanstt)

Ik denk dat als de keerringen vervangen worden 90% kans is dat dit niet meer voorkomt?

Dillema / Dilemma / Dilema.

gr. Hans

Sedan 0

17 jaar

zoals eerder gemeld : spuit de motor eerst schoon zodat je de lekkage makkelijker kunt opsporen en indien het de nokkenaskeering betrefd dan zou ik gelijk de riem vervangen omdat je toch alles al gedeeltelijk los hebt gebouwd (en we hebben het toch over de distributieriem? of bedoel je mischien de multieriem/v-snaar?)

renevw9600 0

17 jaar

hans de riem die je ziet draaien als de motor draaid is de multiriem deze staat niet direct in verbinding met olie dus moet het wel zeer erg lekken als deze nat wordt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Nee, ik heb het over de distr.riem. Daaronde zit een blok ( naam weet ik niet) daarop zie ik een vette laag zitten....

Ik las dat er gezegd is dat een onderplaat niet belangrijk is, dit betwijfel ik omdat de kap van de distributieriem ook bloot staat aan de grond.
Echt dom van mij dat ik niet kan herrinneren of er wel of niet een onderplaat zat.

Wat is jullie mening over dat een garage tegen mij verteldde dat een beetje olie op de carterblok niet erg is, "dat hebben de meeste auto's" kreeg ik te horen.


gr. Hans :)

Sedan 0

17 jaar

[quote=Sedan]Wat is jullie mening over dat een garage tegen mij verteldde dat een beetje olie op de carterblok niet erg is, "dat hebben de meeste auto's" kreeg ik te horen.[/quote]
olie op de motor heb ik liever niet natuurlijk, naarmate de motor warm wordt zou het kunnen dat je het gaat ruiken. daar ga je je op den duur aan ergeren.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.