Een paar maanden geleden is de koppakking vervangen (Het koelsysteem bouwde druk op en gooide de koelvloeistof door de overdruk eruit) KM Stand: 70.000km.
Reparatie uit laten voeren bij de dealer, en gelijk de riemen laten vervangen.
De reparatie duurde wat langer omdat ze een vacüumslang kapotgemaakt hadden, die moest besteld worden.
Na verschillende keren teruggeweest te zijn met klachten zoals: olielekkage en motortrekkracht.
De olielekkage is na 3 bezoeken verholpen (pakking filterhuis), maar het vermogen niet.
Klacht: trekkracht onderin is onvoldoende, heeft een kleine bedenktijd nodig na intrappen gaspedaal, licht roken(zwart) bij doortrekken, en de topsnelheid wordt niet gehaald( ca. 190 ipv 200-205 op de teller, gewoon in nederland)
Met het optrekken en zeker met het inhalen moet je hem flink doortrekken want als je over durft te schakelen moet weer even nadenken.
Volgens mij is het verbruik er ook niet minder op geworden.
De LMM is al vervangen, al 2 keer de timing gecheckt, vavüumslangen nagelopen(EGR klep was en is nog steeds afgedopt)
De dealer wil nu bij PON aankloppen?
De auto loopt niet slecht, maar hij heeft wel beter gelopen, voor de reparatie waren er geen klachten, ondanks de 'kapotte koppakking'.
Verder doet ie het goed, op wind- en spoorgevoeligheid na.
Wie kan mij helpen?
Niels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien de turbo defect?? (het variabele gedeelte dan,weet niet zeker of dat er op zit bij dit type,volgens mij wel).
gr,
ricky.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar