Volkswagen Golf VI: motorproblemen VW?

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 tsi

Heren,


Ik lees op internet allerlei problemen maar wat is jullie ervaring betreffende :
-De distributiekettingproblemen en als die er zijn heeft vag daar een structurele oplossing voor?
-Er zou een coating zitten op de cilinderwand/zuiger die snel verslijt en mocht dat zo zijn wat zijn daar dan de gevolgen van?
-Olieverbruik zou wat hoog liggen? herkenbaar?

Ric-76

Geplaatst door Ric-76 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

volgens mij is aankoopadvies tegen de forumregeltjes...

zoals je al op internet hebt gevonden, er zijn wat manco's. houd er rekening mee dat mensen op internet alleen zwartgallen. er is bijna niemand te vinden die zegt dat zijn wagen een fantastisch exemplaar is dat super rijd en geen manco's heeft. (van geen enkel merk)

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Rijdt idd fantastisch maar koop hem toch maar met garantie! Wat je zegt klopt alleen dat gebeurd het meest bij de Audi's omdat die dit blok veel meer gebruiken in meerdere modellen dan VW, bij VW over het algemeen eigenlijk alleen de Golf GTI maar ook soms in andere VW modellen.

Ric-76 (0), 11 jaar geleden

heren,

ik bedoelde type 6 en excuses ik wist niet dat aankoopadvies tegen de forumregeltjes is.
Idd op internet zitten veel zwartgallers en ik heb er wel eens in een gereden met en zonder DSG .
Ikzelf ging kijken bij een vw dealer een type 6 kijken we met de verkoper bij de onderhoudshistory en wat denk je zuigers koppakking ketting enz voor x euro vernieuwd!
Die auto was uit 2010 en heb ik maar even overgeslagen maar ben nu wat zenuwachtig om überhaubt zo'n auto te kopen na allerlei gelezen internet nieuws.
Vandaar dat ik behoefte had aan gedegen onafhankelijk advies.
Elk geval bedankt.

Enco (0), 11 jaar geleden

Hey Ric,

Het distributiekettingprobleem betrof (voor zover ik heb kunnen nagaan) een bepaalde serie auto's en is aangepakt door een distributieketting met een andere structuur te gebruiken; in AutoWeek nummer 19 staan afbeeldingen van de oude en nieuwe distributieketting.
(O.a. ook bepaalde turbomotoren van Mini's en Citroën's hadden/hebben dit distributiekettingprobleem probleem).

Dit forum van PROBLEMCAR kan automotor problemen voorkomen; De TSI motoren hebben een relatief hoog vermogen, maar als je ze gaat mishandelen komen er problemen, maar bij welke moderne automotor met hoog (turbo)vermogen krijg je dit niet?!

Ik hoor regelmatig eigenaren over motorolieverbruik, niet alleen bij VAG-motoren; als je dan vraagt of men de automotor eerst op bedrijfstemperatuur laat komen voordat men de motor vol belast, zegt men meestal van niet...
Als je een koude turbomotor structureel vol gaat belasten krijg je vanzelf het bijbehorende motorolieverbruik/motorproblemen.

U weet dit waarschijnlijk; Ook een turbo dien je, zoals zelfs duidelijk omschreven is in de autogebruiksaanwijzing volgens voorschrift te behandelen: zet je een gloeiend hete turbomotor af zonder de motor af te laten koelen, ook dan krijg je vroeg of laat problemen.

Ik weet niet of ik met deze preventieve opmerkingen de regels van PROBLEMCAR overtreed, (alvast mijn excuses als dit zo is), maar motorproblemen voorkomen is het allerbeste.

Ric-76 (0), 11 jaar geleden

Enco,

Ik rij nu een jaar of 9 erg tevreden in een a3 1.8t uit 1999. Jouw preventieve opmerkingen kloppen en zijn mij bekend.
De info betreffende de ketting is handig want dat betekend dat die kwestie nagekeken kan worden welke type ketting gebruikt is.
Nu rest eigenlijk alleen voor mij nog de vraag wat is er te doen aan slijtage van de coating die op de cilinderwand/zuiger zit?

Enco (0), 11 jaar geleden

Hey Ric,

Als het goed is worden nu in Nederland alle VAG-distributiekettingen waarbij de betreffende problemen zijn, automatisch bij een VAG-servicebeurt vervangen onder garantie.

Algemeen ter info:

Een (te) slappe distributieketting is te herkennen aan een ratelend/tikkend geluid; in het verleden reden mensen hier nog vaak (veel te) lang mee door, een snel garagebezoek is sterk aan te bevelen.

Voorbeeld distributieketting ratel:

http://www.youtube.com/watch?v=q5EVcMfoY...

Ik denk dat de slijtage van de coating die op de cilinderwand/zuiger zit direct verband houdt met hoe men de TSI/TFSI automotor inrijdt en behandelt/mishandelt als de motor nog niet bedrijfswarm is.

Enco (0), 11 jaar geleden

P.S.

Zie op dit filmpje wat er gebeurt als je (veel) te lang wacht met het vervangen van een veel te slappe distributieketting.

Zie o.a. de klepafdrukken in de zuigers...

http://www.youtube.com/watch?v=nznuIPCgA...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.