close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf VI: TSI motoren

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 160 PK

Hallo !

Ben van België .
Op website in Nederland veel gelezen over de problemen met de TSI motoren van de VW Golf VI .
Hier in belgië doet men of de neus bloed en beweeren geen problemen te hebben .

Daarom mijn vraag hier aan de Vw specialisten ( en ik hoop dat de moderator dit bericht wil laten staan ) .

Naar verluid zijn de problemen met de tsi motoren ( 160 pk ) opgelost vanaf een bepaald jaartal of een bepaalde motorcode

Zijn er mensen die weet hebben vanaf welk bouwjaar of motorcode de problemen verdwenen zijn ?

Of net andersom bvb welke motorcodes of bouwjaren deze problemen juist hebben ?


Alvast bedankt en de groeten .

Geplaatst door

Roubinjo (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rubens
Ik heb een Golf VI met 1.2 TSI motor bouwjaar 2010 ik ben vandaag naar de vw dealer geweest omdat ik een ratel hoorde bij het starten en als hij stationair liep nou hebben ze gekeken en geluistert en nou willen ze de distributieketting gaan vervangen .
Gr Johnnyboij

johnnyboij 155

12 jaar

hallo !

Wat zou deze herstelling jou gaan kosten , hebben ze dat ook gezegd ??

Roubinjo 0

12 jaar

Rubens
Bij mij is het nog garantie want ik heb de auto pas 4 weken geleden gekocht .
Gr Johnnyboij

johnnyboij 155

12 jaar

[quote=Roubinjo]Hallo !

Ben van België .
Op website in Nederland veel gelezen over de problemen met de TSI motoren van de VW Golf VI .
Hier in belgië doet men of de neus bloed en beweeren geen problemen te hebben .

Daarom mijn vraag hier aan de Vw specialisten ( en ik hoop dat de moderator dit bericht wil laten staan ) .

Naar verluid zijn de problemen met de tsi motoren ( 160 pk ) opgelost vanaf een bepaald jaartal of een bepaalde motorcode

Zijn er mensen die weet hebben vanaf welk bouwjaar of motorcode de problemen verdwenen zijn ?

Of net andersom bvb welke motorcodes of bouwjaren deze problemen juist hebben ?

Alvast bedankt en de groeten .[/quote]
Geachte heer,

Uw VAG-dealer kan u exact vertellen welke TSI motoren een verkeerde distributieketting hebben.

Dat er in België geen problemen zijn is merkwaardig als men wel een distributieketting-ratel hoort...

In Duitsland en Nederland zijn er wel degelijk problemen... zie b.v. deze links:

http://www.autoweek.nl/autonieuws/19288/...

http://www.autoweek.nl/autonieuws/19412/...

Zo klinkt een distributieketting-ratel bij vrijwel alle TSI motoren en het is aan te raden om zo snel mogelijk naar de dealer te gaan om dit te laten verhelpen; een paar tanden overslaan of breken van de distributieketting is meestal zeer kostbaar zijn...

http://www.youtube.com/watch?v=q5EVcMfoY...

Ik heb mij laten vertellen (door monteurs op dit forum) dat het vervangen van een distributieketting voor een 1.2 TSI motor ongeveer 1200 Euro kost.

Enco 0

12 jaar

P.S.

Als het goed is hanteert VAG nu garantie/vervanging tijdens een onderhoudsbeurt voor het vervangen van een ratelende distributieketting; voor zover ik weet in Duitsland en Nederland.

Enco 0

12 jaar

Zowat alle TSI motoren hebben problemen met de ketting. Van de 1.2 tsi/1.4 tot aan de 2.0 TSI (Golf 6 gti motor en zit ook in Audi). Bij allemaal is het probleem dat of de ketting oprekt of de nokkenasversteller is stuk of de spanner is stuk. Verder gaat er bij de 1.2 tsi (nog) niet echt veel stuk, alleen bougiekabels en soms een turbo en waterpomp die lekt maar is eigenlijk al te gek voor woorden. Bij de 1.4 turbo gaan de turbo's vaak stuk en ook de ketting/spanner/versteller komen heel vaak voor. Bij de 1.4 twincharger (160 pk) gaat het meeste stuk. Ook turbo's, kettingen, verstellers, waterpompen maar ook gebroken zuigers, compleet dichtgekoolde cilinderkoppen en nog meer......zal best nog wat vergeten zijn.
Advies: koop er 1 met goede garantie!
En het blok is in Belgie hetzelfde als hier dus lijkt me zeer apart dat het daar allemaal heel blijft, alleen de benzine is anders zeggen ze maar of dat zoveel uitmaakt...

ricky 10
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.