Goedenavond VW t4 techneuten, dezelfde t4 waar geen stroom bij de gloeiers kwam (inmiddels wel, bedankt Nijkamp) heb ik gisteren meegehad naar Dusseldorf op en neer waarbij mij opviel dat er bij accelereren en gas los laten (kantelen vd motor dus) er een soort piep geluid hoorbaar was, toen ik vandaag de bodemplaat wou monteren wou dit alleen met geweld net of hangt de motor te laag (de plaat lag ook achterin) kan het zijn dat de motorsteunen stuk zijn ?? ik zie er niks aan, het betreft een t4 75 kw tdi van 1996 met 3 ton op de teller.
Bedankt alvast, Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die piep komt van de uitlaat/spruitstuk verbinding
OK John dat is goed mogelijk inderdaad, het vreemde vond ik dat hij dit pas na 400km ging doen en vandaag met koude motor en korte ritjes van een km of 6 helemaal niet, heb je ervaring met die motorsteunen toevallig ? De steun onder de bak rust zeg maar op de bodemplaat dit hoort niet volgens mij al heeft de b-plaat wel een tik gehad en is niet helemaal fris.
Paul
hallo paul,het komt vaak voor dat de onderplaat krom is en wat de motorsteunen betreft het zou kunnen maar ik heb het nog niet meegemaakt zolang de t4 bestaat.demonteer de onderplaat merk je gelijk of hij onder spannig staat en of je bijgeluid is opgelost.
Ik heb het ook nog niet eerder meegemaakt John en al heel wat t4 tjes door mijn handen gehad, de bodemplaat heb ik met een langere bouten construktie lager en vrij gehangen. Je hebt veel ervaring met vw heb ik wel gelezen misschien kun je me met nog iets helpen, dezelfde bus gloeide niet voor als ik de stekker van de temp sensor afhaal die het regelapparaat aanstuurd gloeit hij wel, dus nieuwe tenp sensor van dezelfde kleur bij de dealer gehaald en geen resultaat het probleem blijft hetzelfde, het gloeirelais 103 en hoofdaanstuurrelais 109 heb ik ook al vervangen alles zonder resultaat. Heb je misschien nog suggesties of zoiets al eerder meegemaakt ?? Hier staat ook nog een golf 4 tdi die precies hetzelfde heeft maar de t4 rij ik zelf mee dus die heeft prioriteit snap je wel. Heb je misschien ook anders een elec schema van het gloeigebeuren die je kan mailen ? Ik hoop dat je wat weet in ieder geval alvast bedankt !!!
Paul
hallo paul, tdi's gaan pas gloeien bij 5 graden of lager als je in het bezit bent van een uitleeskast controleer dan bij koude motor of de tempvoeler de zelfde waarde aan geeft als de omgevingstemp.aangezien hij wel reageerd op het losnemen van de stekker is er denk ik niets mis of je nieuwe voeler is de verkeerde.
We kunnen vw uitlezen maar dat geeft geen foutmeldingen, de temp sensor is op kenteken en motorcode besteld en had hetzelfde nr als het origineel, de temp buiten is de afgelopen week onder de 5 graden geweest en simpel een spanningszoeker bij de hoofdzekering houden wijst uit dat er geen stroom komt wanneer het kontakt wordt ingeschakeld, hij slaat ook heel slecht aan terwijl als hij gelopen heeft de sleutel maar hoeft te ruiken. Ik wil met deze auto op wintersport dus het moet anders heb echt al van alles geprobeert tot nieuwe draden trekken aantoe, de enisge reaktie krijg ik als ik de stekker losneem maar dan blijft hij doorgloeien als de motor eenmaal draait. Het is mijn eigen en sleutel er dus s avonds aan buiten de baas zijn tijd om maar begin (en mijn vrouwtje) er moedeloos van te worden. Als je nog meer ideeen hebt graag !!
groeten Paul
He Paul, je kunt met de uitlezer de temp van de sensor wel uitlezen, ga eens even kijken wat die aan geeft.
Suc6
18 jaar
Nog ff over de T4....Heb één keer meegemaakt dat de achterste motorsteun afgebroken was, dus niet het rubber maar de steun zelf. Maar dat resulteerde in hevige trillingen onder het rijden...
18 jaar
hallo paul ik heb een stroomloopschema gestuurd hopende dat je er wat aan hebt. suc6 john.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar