Geen foutkodes, geen temp-sensor met vreemde waarden, maar deze auto start slecht als hij na een rit zo'n 3 kwartier stilstaat. Heeft 130.000 km gelopen. Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo Siem, zit er een lekkende verstuivers in, koud goed starten en warm ook (mischien iets trager). maar na een poosje stilstaan verzuipen??
groet thijs
Zaten we ook aan te denken Thijs. Maar de auto loopt verder als een zonnetje, dus toch nog even verder gemeten: na 3 kwartier gaf de temp.sensor -5 graden aan. Startte toen ook moeizaam en de temp. sensor waarde liep vrijwel direkt op naar 35 graden, wat op dat moment redelijk de temp. van het blok was. Dus nu twijfel ik toch wel aan de temp.sensor en gaan we die eerst vervangen.
Siem
Oke Siem ben benieuwd, had trouwens eerst gelezen dat de sensor goed was en dan ga je aan andere dingen denken. Heb je met lekkende verstuivers ook al meer ervaring?
Suc6 thijs
De temp.sensor kun je meten aan de hand van het meetwaarde blok en daar gaf hij de juiste temperatuur aan. Maar omdat hij slecht aanslaat na 3 kwartier ben ik de temp.waarde gaan meten na 3 kwartier en toen gaf hij dus - 5 of zo aan. Even later was hij wel weer goed, dus was mijn bewering dat de temp.sensor goed aangaf wel juist, maar gaf hij dus niet altijd de goede waarde aan. Dat zet je dan op het verkeerde spoor.
Wat lekkende verstuivers betreft, nee daar heb ik niet echt ervaring mee, behalve dat de auto's soms wat schookken en dan ook niet lekker loopt. Een goede reiniger doet dan meestal wonderen. Maar vervangen heb ik ze eigenlijk nog nooit. Dus als daar een probleem mee was, dan zou dat vaker moeten voorkomen lijkt me.
Ha Siem, Heb al bij diverse merken waaronder citroen fiat vw en renault verstuivers vernieuwd i.v.m. lekken. Als voorbeeld citroen zx met een inlaatbuis die krom naar onder richting luchtfilter loopt. Deze wordt nadat je de motor uitzet gevuld door lekkende verstuivers. Oorzaak vaak een gebroken ontluchtingsslang bij de vulhals van de tank gevolg spatwater in de tank en aangetaste verstuivers na verloop van tijd. Gek genoeg merk je er met rijden niets van.
groet thijs
Moet even reaktie van de klant afwachten hoe het nu gaat. Laat het nog wel even weten als ik het niet vergeet tenminste.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar