beste leden,
wie kan mij helpen?
Ik heb van de week een golf II uit 1988 gekocht van een ouder persoon.
auto zag er aardig uit en had doordat hij in een garage had gestaan geen spatje roest.
Tijdens een testritje reed de auto lekker... nergens geen probleem.
nadat ik hem gekocht had, heb ik mijn radio ingebouwd.
Toen ik hierna een proefritje wilde maken, sloeg de motor bij een snelheid van 50km/h ineens af
(alsof je de sleutel tijdens het rijden terugdraait)
Na enkele pogingen gedaan te hebben (tot ik met een lege accu zat) aan te krijgen, heb ik geprobeerd de auto aan te duwen.... ook dit had geen effect.
benzine zit er voldoende in en de startmotor draait goed rond, ook heb ik de rotor & verdelerkap gecontroleerd, ook deze waren in orde
Zelf dacht ik aan de bobine...
Heeft er iemand enig idee of klinkt hem dit verhaal bekend in de oren?
Laat me aub wat weten...
Mvg Ruben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste night cruiser,
bobines gaan niet zomaar ineens kapot.
Brandstofpompen die de brandstof van achter bij de tank naar voren pompen wel bij dit type.
De carberateur/injectie en dus ook de motor krijgt dan geen benzine meer aangevoerd.
Je zou dit kunnen checken door te kijken of er nog benzine in de aanvoerleiding naar de carberateur zit.
Indien deze leeg is, dan komt er dus geen benzine meer vanuit de tank(achterin) naar de motorruimte(voorin) van de auto.
[quote=Valk Golf]bobines gaan niet zomaar ineens kapot.[/quote]
toch wel... een bobine kan plots en zomaar uit het niets de geest geven.
Gr. paul,
Heb je wel een vonk tijdens het starten? Ruik je benzine achter de auto tijdens starten?
Heb gekeken of hij vonkte dmv. de bobinekabel op t blok te houden.
Dit was dus niet het geval.
Hierna heb ik gemeten of er spanning op de bobine kwam te staan op de bobine, tijdens het starten.
Antwoord was ja... conclusie was dus snel gemaakt.
ik heb vandaag dus een bobine op de sloop gehaald..... en hij loopt weer als een zonnetje... :D
bedankt voor t meedenken
Groet Ruben
17 jaar
[quote=night_cruiser]Heb gekeken of hij vonkte dmv. de bobinekabel op t blok te houden.
Dit was dus niet het geval.
Hierna heb ik gemeten of er spanning op de bobine kwam te staan op de bobine, tijdens het starten.
Antwoord was ja... conclusie was dus snel gemaakt.
ik heb vandaag dus een bobine op de sloop gehaald..... en hij loopt weer als een zonnetje... :D
bedankt voor t meedenken
Groet Ruben[/quote]
EEN DAG LATER:
wil een stukkie gaan rijden, en mn golfje doet weer tzelfde als voorheen (niet aanslaan)
Hij vonkte niet op de bobinekabel, kreeg wel benzine.
ben weer naar de sloop geweest en heb meteen 2 bobines gehaald.
Na deze erop gezet te hebben, en vervolgens over te tarten van een andere auto liep mijn golfje weer.
............VOOR ONGEVEER 3 MINUTEN......... >>>>>> hierna weer GEEN vonk van bobine
snapt iemand het nog?
17 jaar
Staat er spanning op aansluiting 15 van de bobine? Zo niet dan is het contactblokje of zekeringkast de boosdoener.
Hans
aansluiting 15...?
ik heb zeg maar 2 losse stekkertjes erop zitten waar allebei stroom op komt te staan tijdens het starten.
verder zit er op de bobine 1 stekker met twee kabels ... hier staat geen stroom op
17 jaar
Er staat 15 of + op de bobine kijk maar even,daar moet met contact aan 12 volt op staan.
Hans
als ie op contact staat krijgt ie helemaal nergens stroom op de bobine... en tis idd een + ipv 15
grt Ruben
17 jaar
Dat is dus niet goed er moet toch spanning op de bobine komen. Trek ff een noodvoeding direct van de plus van de accu naar de + van bobine,dan zal de motor wel aanslaan
bedankt voor de tip hans... ga t eens proberen
grt Ruben
17 jaar
Oke,ik lees het wel ga nu weg dus kan niet meer antwoorden,.
Hans
Kan het je hallgever niet zijn?.....als je die hebt.
17 jaar
[quote=erik08]Kan het je hallgever niet zijn?.....als je die hebt.[/quote]
Daar was ik ook al aan het denken, die heeft hij als goed is.
Kan best dat hierdoor de bobine steeds sneuvelt, zou in principe niet moeten kunnen, want meestal gaat de hall-gever kapot. Een normale leek kan hier niks aan zien of meten helaas.
Welke gedeelte van de bobine gaat kapot, primair (12V) of secundair (hoogspanning).
DIt kun je eenvoudig met een ohm meter meter, dan weet je in elk geval al waar je moet gaan zoeken.
Zou me niks verbazen als er een sluiting in de verdelerkap of rotor zit waardoor bobine te warm wordt.
[quote=erik08]Kan het je hallgever niet zijn?.....als je die hebt.[/quote]
vandaag vanuit heerlen naar venlo geweest met een nieuwe bobine.... en een goed lopende motor
in blerick slaat de motor af... en is niet meer te starten.
anwb gebeld omdat ik geen gereedschap bij me had en niet meer wist waar ik moest zoeken.
binnen 3 minuten had ie pik hem aan t lopen haha...
en t bleek inderdaad de HALLGEVER te zijn.
deze maar even van de sloop gehaald en ja hoor hij is zover ik kan oordelen weer betrouwbaar te noemen ;)
groet, Ruben
17 jaar
Gelukkig dan maar, dat betekend dus dat door de andere het primaire deel van de bobine steeds doorslaat, vreemd maar het is zo blijkbaar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar