Probleem was dat de stuurbekrachtiging soms wel werkte en soms niet. Nieuwe pomp is alleen origineel leverbaar compleet met stuurhuis.
Deze hebben we gemonteerd, echter nu werkt de stuurbekrachtiging helemaal niet meer. Met de Snap-on scanner krijgen we de foutcode 01309, en dat zou moeten betekenen dat er geen verbinding met de ecu van de pomp gelegd kan worden volgens de info die wij hebben.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De stekkers op de pomp zijn nog wel goed en niet geoxideerd? Want dat gebeurd meestal.
Kan je de stuurbekrachtiging zelf wel uitlezen? Zo niet, dan waarschijnlijk geen voeding en dan zou ik de zekering even controleren en zit denk ik bovenop de accu.
Kan je hem wel uitlezen dan is waarschijnlijk de communicatiedraad(en) onderbroken oid.
Dankje Ricky.
We hebben hem vanmorgen met vag-com uit proberen te lezen en dan kom ik alleen via kanaal 17, instrumenten, de foutcode 01309 tegen en de melding dat de stuurpompcomputer j500 niet bereikt kan worden. Op de andere kanalen is er geen verbinding met de stuurinrichting te krijgen. Zekeringen zijn goed. Stekkerverbinding is ook niet aangetast en kabelbreuk lijkt me vreemd, maar gaan we nu onderzoeken.
Denk zelf ergens een slechte massa ofzo. De voeding, weet je toevallig op welke draad die zou staan en hoeveel volt? Tussen de dikke rode en bruine draden hebben we 12V
Probleem opgelost.
De grote stekker op de stuurpomp had een ingescheurde vergrendeling en desondanks ging de stekker er wel goed op. Verder niet echt naar gekeken, maar bij controle vanmiddag bleek er een stukje afgebroken plastic in de stekker te zitten, waardoor de stekker niet ver genoeg ging. Is niet goed te zien of de stekker er wel ver genoeg op zat, maar nu we het stukje eruit gevist hebben ging hij veel verder en deed de bekrachtiging het weer.
Bedankt voor je hulp Ricky.
Bedankt voor de feedback.
Nou mooi dat hij goed werkt!
Ontluchten is al wel gelukt neem ik aan? Want (misschien voor de mensen die het niet weten) deze moet je net ff anders ontluchten, eerst met motor uit het stuur een paar keer max max en dan hetzelfde met motor aan, weer met motor uit en dan weer met motor aan en dit dan een paar keer herhalen en met de wielen in de lucht. Op de gangbare manier duurt ontluchten anders langer en krijg je dat de stuurpomp niet gelijk reageert bij eerste stuurbeweging.
Deze set wordt compleet gevuld geleverd. Dus alle leidingen aangesloten en reservoir gevuld. Wij hoefden dus niet te ontluchten, maar goed dat je de procedure hebt vermeld Ricky.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Fox of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar