Volkswagen Golf IV: noodloop

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 tdi ALH

Geachte lezers,

hebben hier een golf staan die heel de tijd in storing ging,code weet ik zo niet meer,maar hij schreef turbodruk regelgrens overschreden,Heb de turbo al los gehad en weer mooi gangbaar gemaakt,nieuwe klep N75 gemonteerd die de turbo aanstuurd,nw lucht meter,allemaal nw vacum slangen,en toch komt de fout steeds terug,uitgelezen terwijl we vol vermogen vroegen en dan zie je dat hij de max turbodruk even overschrijd,volgens mij mag dit max 2250 zijn en de auto loopt even naar de 2400 toe.Waar zou dit aan kunnen liggen en is deze druk mischien wat terug te schroeven,hebben nu de vacum slang van de turbo eraf liggen en afgedopt en dat gaat wel beter,hij gaat nu af en toe in de noodloop.maar het is niet goed.

Vriendelijke groet,
Hans l

Hans4045

Geplaatst door Hans4045 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kamalimba (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je de turbodruk sensor en/of LMM doorgemeten?? En evt controleren met vacuumpompje of het asje op de turbo (voor de drukregeling) wel helemaal gangbaar is.

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Volgens mijn is de standaard-turbodruk bij ALH motor +- 1.900 is toevallig de wagen niet getuned...? [bij verkeerd getuned gaat de auto ook in noodloop]

Bij storing: maximale laaddruk is overschreden. meestal zijn problemen met de N75 of met de turbo zelf.

of toevallig een vacuüm slangaansluitingen verwisseld.

Gr Tiguan

Hans4045 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ronny,zoals ik al schreef is alles vernieuw,de turbo is schoongemaakt en het potje werkt.

Tiguan, vacum slangen gecontroleerd met een andere golf die geen problemen heeft dus dat zit goed,of de auto getned is weet ik niet maar zal noch een keer de druk meten en als die hoger is dan wat jij zegt zal ik eens een tuner opzoeken of die hem wat kan terug schroeven.

beide bedankt voor de info.

Gr
Hans l

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hans,

Zou hem even rijdend uitlezen, kun je gelijk in de meetwaardeblokken bekijken waar het probleem zit..

Zijn de vacuum slangetjes ook in de juiste volgorde aangesloten ? Dat is wel zo belangrijk..

Zou niet gelijk naar een tuner gaan om hem te laten aanpassen, dit lost je probleem niet op, tenminste, de oorzaak ervan.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.