close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: te hoog CO

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 AGN

Co te hoog , ook op LPG.
Op lpg rijdend gaat hij na 1 KM van zelf terug naar benzine
Waarden op benzine ; CO 3.3, HC 287, CO2 11.06, O2 3.14, labda 0.97,
Waarden op LPG ; CO 3.1, HC 264, CO2 10.82, O2 4.2 , labda 1.09
Niet veel verschil dus.
Geen storings code , ook bij de dealer uitlaten lezen, zonder resultaat.
Katalisator en labda sensor vervangen
Temperatuur sensor vervangen (oude weer terug gezet)
Luchtmassa meter vervangen (oude weer terug gezet)
Bobine met ontstekingsmodule vervangen ( oude weer terug gezet)
Gasklephuis gereinigd.
Vacuum slangen gecontroleerd.

Geplaatst door

jaaphospers (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is wel een hele slechte verbranding. CO2 is veel te laag en daardoor blijft er te veel O2 over.
Meet eens compressie en lekverliezen.

oldford 0
badge

14 jaar

Hoe zijn je bougies er aan toe?

boullie 0
badge

14 jaar

Jaap uit alle 2 de waardes kun je afleiden dat de uitlaat lek is. Als hij 100 % dicht is kunnen deze waardes niet. Bij CO 3.3 kan er geen O meer in dat gas zitten bij jou is dat> 3 %. Bij complete verbranding is de CO2 met werking van de kat.15 a 16% . Omdat de uitlaat lek is vooraan is de ecu dat aan het corrigeren met dit als resultaat . De lambda waardes lijken leuk maar dat komt door de bijgemengde lucht. Zie rond de 4 % O 2 Die kat kan zijn werk boven de 0,6 % CO al niet meer doen. O 2 persentage voor de kat 0,5 % na de kat met verbranding van HC en CO +- 0,2 % Heeft jouw auto nog dat controle pijpje om in het uitlaat spruitstuk te kunnen meten . Kijk ook naaar weggeblazen pakking en gescheurd spruitstuk enz. Succes

Punt 50
badge

14 jaar

Jaap is de oorzaak al gevonden . Je laat ons in het ongewisse. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Probleem opgelost
Klant is naar de dealer gegaan . na enig zoeken hebben ze de lambda sonde weer vervangen , en toen was het goed.
De sonde die wij gemonteerd hadden gaat terug voor garantie.
een ieder bedankt voor de reacties.
Groet Jaap Hospers .

jaaphospers 0
badge

14 jaar

Jaap,

Toevallig een immitatie lambda gemonteerd ?? Daar heb je vaak problemen mee, soms werken ze niet goed of net helemaal niet..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.