close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2009: noodloop

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 118

Voertuig valt steeds in noodloop. Na resetten gaat het een aantal km goed doch valt weer in noodloop en mist aanzienlijke trekkracht.
Uitgelezen bij dealer: P10A0 Inlaatbuis- ladingsbewegingsklep Electrische fout. P10A5 Ladingsbewegingsklep-positiesensor Signaal te groot.
Map sensoren in inlaatbuis vernieuwd en driewegklep turbodrukregeling gewisseld
Wie helpt?

Geplaatst door

Grad046 (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom vervang je map-sensoren en een driewegklep als de foutcodes een ander onderdeel aangeven?

Ik denk dat je eerst eens moet (laten) uitzoeken waarom de positiesensor van de variable klep in de inlaat een te hoog signaal geeft (sensor defect of kortsluiting in bedrading).

oldford 0
badge

4 jaar

Beste Oldford dank voor je reactie. Toen ik aan deze storing begon bleek mij dat de supercharcher welke de lucht moet verzorgen vanaf stationair tot 2400 rpm niet meedraaide met de waterpomp. Gemeten met een vacuüm / drukmeter bij de aansluiting van de intercooler ( waar een aansluiting van de driewegklep zit) Hier zou ik 0,8 bar overdruk moeten meten. Slordig maar voor de hand liggend de driewegklep chargerpresscontrol vervangen. In de inlaatbuis zitten drie map sensoren. eentje vernieuwd en steeds verder uitgewisseld omdat ik van menig was dat een van de drie welke de inlaatdruk meet een commando moet geven naar de ecu om mijn charcer te laten lopen. Na resetten klikt de charcher vast aan de waterpomp en boven 2400 rpm werkt de flap control J 808 in de inlaat goed en bij 3500 rpm gaat de turbo alleen verder maar kan de charcher nog bij springen afhankelijk van het rijgedrag van de bestuurder. Ik moet alleen weten waarom mijn supercharger wel meeloopt na reset en later weer niet meer waardoor hij in noodloop gaat.
Groet, Grad.

Grad046 0

4 jaar

Hallo, Oldford het probleem van het inhouden is opgelost. VW dealer geweest, diagnose gesteld, regelklep v. compressor vernieuwd. Regelklep VO3C1280638 met pakking vernieuwd. Na € 472, ex BTW was de klus geklaard.
Mvg, Grad

Grad046 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.