Ik heb problemen met deze storingen, p1033, p2096 p1091 ik heb de brandstofsensor vervangen maar helaas blijft mij vermogen nog steets heel zwak, ik merk als ik de auto net start dat die het even doet mischien 5 min, maar daar heb ik geen power meer, ik heb het idee dat hij te veel of te weinig brandstof krijgt, of licht dit tog aan de nox sensor? Kan iemand mij hier mischien meer over vertellen of wat ik er aan kan doen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat de Nox-sensor hier de boosdoener is.
Het signaal is te laag volgens de foutcode en dan gaat de motor-computer het mengsel aanpassen (rijker maken).
Volgens een 2e foutcode is de mengsel-aanpassing achter de kat op zijn maximum, maar de 1e lambdsonde meldt dat het mengsel juist te rijk is en die regeling zit op zijn minimum en kan niet verder verarmen.
Er is nog een alternatieve oorzaak mogelijk: een flink lek in de uitlaat tussen de voorste en achterste lambdasonde.
Ik heb me laten vertellen dat je nox sensor ook kan uitzetten? Dit scheelt in de kosten,maar weet niet of dit verstandig is, ik heb idd een klein gaatje in me uitlaat dat hoor je ook maar niet zo heel hard of kan dit tog een groote lek zijn? Gr
7 jaar
Misschien eerst eens de uitlaat repareren? Dat moet sowieso voor de eerstvolgende APK keuring.
Waar zit dat lekje precies?
Ik weet niet presies waar de lek zit, het viel me laast op dat me uitlaat een beetje lekte, maar dat is echt minimaal, kan dit als nog het probleem mischien zijn, of moet ik mischien kijken naar de nox sensor of ik die uit kan zetten of is dit niet verstandig ? Je laat hem dat chippen en dan zetten ze de sensor zo uit dat je ook met apk keuring er niks van kan zien, is dit verstandig ?
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar