help ik heb olie in een van mijn golf4 v5 110KW
wat kan daarvan de oorzaak zijn ?
hij is gas gestookt (lpg)
scheur in de cilinder wand ?
gat in de zuiger??
kop/klep stuk???
pakking????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vind het zelf knap dat je kunt zeggen dat er olie op de cilinder ligt
tenzij je de kop eraf hebt liggen.
verder noem je al een paar mogelijkheden voor dit probleem.
verder olie aanzuigen langs de olieschraapveren,
olie aanzuigen langs de klepseals. inlaat in de blok onder olie
of kapote turbo, teveel spelling op de turbine as van de turbo. sluit niet meer goed af en begint dan daar te lekken. inlaatsysteem helemaal onder olie en olieverbruik + olie achter uit de uitlaat.
alleen ik durf niet zo te zeggen of de v5 ook met turbo was
weet je zeker dat de olie in je cilinder zit en niet bovenop de bougie en erin loopt als je de bougie eruit draait
15 jaar
Werner,volgens mij is hier geen Turbo versie van..
Hoeveel olie verbruikt hij,of waarom vraag je dit eigenlijk ?
15 jaar
oké olie op de zuiger
was het maar een lekke kleppendeksel pakking
en nee standaard zit hier geen turbo op
waarom ik dit vraag?
ben opzoek naar de mogelijkheden van het probleem dus als er nog suggesties zijn?
ben er net achter gekomen dat hij ook kvs drinkt
hopen op een kapotte koppakking
als iemand nog wat simpele testjes heeft op hierachter te komen graag
15 jaar
Cilinder lektest..
Bij olie op de zuiger mag ie wel FLINK roken na het starten.
Willem
roken doet hij niet maar stinkt gewoon naar olie
denk dat mijn cat wel zo aan zijn grootje gaat
bedankt voor de tips
haal van de week mijn blok er uit moet toch zo en zo
dan zien we wel verder
15 jaar
een simpele test wat we hebben gedaan om hier achter te komen, is het volgende.
kvs dop eraf draaien (liefst koude motor, anders oppassen met hete kvs!!! 90graden !!!)
wanneer je dan de wagen start mag het niveau niet gaan steigen en bij gas geven niet gaan dalen
doet hij dit wel dan 9 op de 10 keer lekke koppaking
verder kun je de olie peilen en kijken of er olie hierin zit.
olie drijft op de kvs.
er wordt dan weleens een aansteker onder gehouden om te kijken of er water verdampt. zo ja zit er kvs in.
verder kun je ook de motor goed warm rijden. niet rustig mee gaan rijden maar meer sportief met een keer vol gas. maar met een golf iv met een v5 blok wordt denk ik niet rustig mee gereden. als je dan na een stuk rijden harde radiateurslangen hebt dan is de kans ook weer op kapote koppaking
drie simpele testjes die je zo kunt doen.
je moet wel weten waar je exact naar moet kijken.
het beste is wat willem12089 zegt
cilinder lektest. eventueel ook een compressietest.
op deze manier weet je 100% zeker wat het is.
maar ik denk dat je gehoop wel goed komt. kvs verlies en olieverlies kan maar 1 ding zijn. tenzij er scheuren in het blok zelf zit maar dat heb ik nog niet echt meegemaakt
ik heb mijn kop er af er zitten kleine scheurtjes in tussen de kleppen
wordt momenteel nagekeken
wordt een cilinderkop af fabriek aangepast voor lpg als je een auto dus met lpg bij de dealer besteld?
15 jaar
kop is af scheuren lopen ook in mijn bougiegat kleppen hebben een hoop speling een is er verbrand
heb een revisie kop ga die nu monteren denk dat dan het probleem over is
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar