De motor lekt olie vanaf de kant van de tandriem. Hoewel geluidsdemper onder het carter redelijk verzadigd is met olie, zie ik niet dat het oliepeil daalt. Voor zover ik weet kan er geen brandstof in het carter komen door een lekke brandstofpomp, dus hoe kan dat?
De auto heeft 140kkm gelopen. De tandriem is dus nog niet aan z'n kilometers. Maar is het misschien toch verstandig om die te laten vervangen omdat de boel toch los moet om (wat ik vermoed) een oliekeerring te laten vervangen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen foto ?
Eerst maar eens de boel schoon maken en op onderzoek uit , dan kun je gerichter repareren.
Kan ook diesel in combinatie met olie zijn .
Ik kreeg de foto niet ge-upload. Ik had de boel schoongemaakt en een week later weer gekeken: duidelijk aan de zijkant van het carter. (nu lijkt de foto wel te laden)
2 jaar
Oké, deze lekkage kan dus overal vandaan komen , kleppendeksel , nokkenaskeerring , krukaskeerring , carterpan , dus eigenlijk alles aan de distributiekant , de plastic kappen kunnen er vrij simpel af dan zie je dus meer.
Ok, bedankt. Maar dan mijn twee vragen?
2 jaar
Ook bovenzijde kleppendeksel rondom de verstuivers geen lekkage is van olie of diesel dan loopt het ook door / achter de distributiekast uitmondend op het carter, maar meestal de krukaskeering die lekkage geeft, goed schoon en droog maken warm draaien en kijken waar het weg komt
Als het de krukaskeerring is, gelijk de distributieriem laten vervangen omdat de boel toch los moet? (140kkm op de teller)
2 jaar
Geen antwoord op de vraag helaas.
Inmiddels 2000km extra op de klok gezet, maar die het oliepeil niet echt zakken. Eerst maar eens aanzien. Zolang de getande riem droog blijft en m'n oprit schoon, maak ik me geen zorgen.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar