De motor is van binnen brandschoon, maar we hadden hem ook al een keer geflusht.
We zijn nu bezig om de balansassen te demonteren, deze zitten in het onderblok geschoven en worden ook door oliedruk gesmeerd.
Na een tip van de volkswagen dealer en het lezen van onderstaand stukje hebben we het idee dat het hier wel eens kan zitten maar ik laat het weten als we wat vinden.
http://www.golfmk6.com/forums/showthread...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goedemiddag,
Wij hebben hier een volkswagen tiguan met een 2.0 tfsi motor staan waarbij met lage toeren het oliedruklampje gaat branden.
Het volgende hebben we allemaal al gedaan:
-oliedruk gemeten (1,7 bar bij 2000t/pm) moet tussen de 2.0bar en de 4,5 bar zijn
-oliepomp gedemonteerd niks aan te zien ook binnenin niet
-krukaslagers+drijfstanglagers v.v.
-brug over de nokkenassen v.v. i.v.m. zeefje wat kapot was
-oliedruksensor v.v.
-cilinderkop gedemonteerd en terugslagklepje in de kop v.v.
-origineel oliefilter gemonteerd
-pijpje/klep onder oliefilter v.v.
Wij zijn inmiddels ten einde raad en zitten nog te denken aan misschien:
-toch de oliepomp ondanks dat daar niks aan te zien is
-een kettingspanner waar de oliedruk langs het zuigertje weglekt ( ketting staat goed op spanning en rammelt /ratelt niet)
-nokkenasversteller
Is er misschien iemand die hetzelfde of iets vergelijkbaars heeft gehad?
Ik hoor het graag
Zwaan autoservice
Christian de Zwaan
Heb geen gouden tip Christian maar kan het geen vervuiling zijn? Dat er toch ergens in de oliekanalen een kleine vernauwing zit die de oliedruk beinvloed?
Vervuiling komt namelijk voor bij de VW motoren en daarom zou ik de motoreens gaan flushen met een goede reiniger. (Maar misschien had je dat allang gedaan).
Ik heb precies hetzelfde eens meegemaakt maar omdat het toen om een garantie klus ging mochten we alleen delen vervangen op aanwijzing van Pon. Uiteindelijk hebben wij ook net als jij alles gecontroleerd en veel vervangen, van de oliepomp tot aan ook de nokkenas brug enz. Uiteindelijk mochten we van hun een nieuwe stripmotor monteren en zijn we er dus nooit achter gekomen wat het nou was. Je hebt niet echt veel aan dit bericht hoor maar aangezien wij toen zowat alle delen hadden vervangen en het nog niet opgelost was moet jij het denk ik ook inderdaad zoeken in iets van ballansassen of toch ergens een kanaal of klepje ergens wat je niet 123 ziet.
We hebben de balansassen er uit en er is bij een van de twee assen te zien dat deze beschadigd is.
De zeefjes waar de olie doorheen gedrukt word zijn gesmolten en er zitten bramen aan de zijkanten van de glijlagers.
We gaan de assen vervangen en hopen dat het probleem hiermee opgelost is.
Ik laat nog even weten wat de uitkomst is.
Wat waren de oliedrukwaardes na de reparatie?
In warme toestand stationair en bij 2000rpm?
We hebben de balansassen vervangen en dit was het probleem, oliedruk is nu weer normaal.
Oke mooi!!
Wat was uiteindelijk de oliedruk waarde stationair? In warme toestand? Bij autodata geeft hij alleen de waarde bij 2000rpm.
Stationair hadden wij ook geen waarde, wij hebben hem steeds op toeren gemeten.
Tussen de 2 en 4,5 bar op 2000 tpm
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Tiguan of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar