Hallo,
passat is na 3km. stilgevallen met de melding op dashbord :STOP met rode oliekan, oliedruk te laag.
heb dan olie bijgevuld (stond op min.)Geen foutcode gevonden bij motormanagement.
Motor draait+/- 10 sec. en valt dan weer stil met zelfde foutmelding op dashbord.
Heeft iemand een gedacht i.v.m. dit probleem.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Mvg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oliedruk meten en dan weet je of de oliedruk ook echt et laag is.
Zoja dan zoeken in de oliepomp, willen nog wel eens problemen zijn met de aandrijving hiervan.
Is dit een BLB moter??
OLiepomp nog met ketting en breekt veel.
Geen stukken van te krijgen,balanceasblok moet worden vervangen.
Al meerdere vervangen
Bedankt voor reactie
de motorcode is BKC
als de motor na lang doorstarten dan toch start heb ik een oliedruk gemeten van 3bar
aan het oliedrukkontakt aan de filter.motor valt altijd stil na dalend toerental.
carterpan is wel voorzien van een sensor,zou deze de oorzaak kunnen zijn?
Ook dat slecht aanslaan is raar,het is precies of hij zich moet ontluchten.
alle tips zijn welkom
Kapotte turbo?
vandaag olie en filter vervangen (leek me nogal dik)
na dit wou motor zelfs na langdurig starten niet meer aanslaan...toevallig?
oliedruk nog altijd 3 bar.Ik denk dat motor toch moet aanslaan zonder oliedrukkontakt,maar steek het er morgen terug in.
morgen ga ik brandstofpomp nakijken,indien dit ok ga ik die test
doen door verstuiver per verstuiver uit te schakelen en zien of
motor dan aanslaat op 3 cilinders
ik ga ook eens naar turbo kijken,maar denk niet dat dit de oorzaak kan zijn van het niet aanslaan
motor schud wel enorm bij starten
ik hou jullie zeker op de hoogte
Mvg
Verstuiver 1 voor1uit te schakelen heeft bij deze motor geen effect wel bij 2.o liter
Bij langdurig starten gaat oliedruk lampje branden /min oliedruk 2bar 80 graden , max 7 bar.
Verstopte uitlaat voorpijp losgooien.
INlaat slang lossen v/d inlaat kijken of hij wel op remreiniger wil starten,gelijktijdig aanslaan ,brandstofpomp tank/ tandempomp defekt.
Branstoffilter niet dicht met olie.
hopelijk kun je hier wat mee
suc6
Bedankt voot tips.
Is de brandstofpomp in tank de enige?
Ga dit vandaag doen
Hou jullie op de hoogte
Mvg
sorry, ik dacht misschien te vlug op oliepomppropleem of elektronisch probleem
gewoon nakijken:krijg ik wel brandstof? DUS NIET ,wel goede plus op blauwrode draad en massa op bruine
brandstofpomp dus defect
motor reageerde goed op startpilot
dus STOP OIL PRESSURE komt op dashbord bij lang doorstarten,
terwijl eigenlijk niets aan de hand met oliedruk?
heb brandstofpomp uitgebouwd en rechtstreeks getest en werkte niet
maandag monteer ik nieuwe pomp
nogmaals bedankt voor het meedenken
ik breng jullie op de hoogte
Mvg
Hallo,
nieuwe brandstofpomp geplaatst en ALLES in orde
signaal i.v.b. oliedruk is dus wel misleidend,zeker met die oliepompproblemen bij passat
BEDANKT VOOR MEEDENKEN,probleem opgelost
Mvg,
Yves
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar