auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 2011: Olielampje + lage oliedruk bij koude motor

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: CAX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 90

Met mijn golf heb ik het volgende probleem, wanneer ik start en wegrijd dan gaat na enige minuten het olielampje (rood) knipperen en piepen, soms schiet er een motorstoring bij die dan ook weer spontaan verdwijnt, auto rijd niet lekker, op het moment dat de motor op bedrijfstemperatuur is (90) verdwijnen de problemen (niet lekker rijden, en rood knipperend motorolielampje).

Olie gecontroleerd zit prima tussen de min/max (iets meer naar de max dan naar de min).

Garage kan ik pas komende week terecht, iemand alvast een idee wat dit zou kunnen zijn?.

Zat zelf te denken aan verwisselen van olie + filter, maar kan de motorstoring/slecht rijden/optrekken niet helemaal rijmen.

Het is ook enkel en alleen bij een koude motor.

Iemand idee?.

Geplaatst door

Jeroenmeriva013 +65

al 10 jaar lid

Reacties

Is de olie die er in zit wel de juiste en niet te dik? Dan krijg je ook oliedruk fouten bij koud weer

Master_ +185

4 dagen

Ja, 5W-30, zou volgens de garage de juiste olie moeten zijn (die ze begin vorig jaar verwisseld hebben).

Je bent dus weer toe aan olie verversen
Uitlezen en kijken wat er aan foutcodes in staan.
Mechanisch oliedruk meten als de motor koud is.
Denk dat er meer speelt .
Slecht lopen door achterstallig onderhoud inwendige vervuiling van de motor /inlaattraject bv.

kaleido 1 +8955
badge vip badge

4 dagen

Olie verversen staat sowieso op de planning, eventueel flushen.
Maar wat ik zelf niet kan rijmen, is dat als de motor op temperatuur is er 0 problemen zijn en de auto loopt als een zonnetje.

Uitlezen is gebeurd, maar staan geen codes in het systeem, het lampje brand ook maar kort.

Het probleem is inmiddels in de garage opgelost, 2 jaar geleden is er bij het vervangen van de ketting (bekend vw 1.4 tsi probleem) plastic van de geleiderail in de carter terecht gekomen, dit was aangezogen in de oliezeef en daar uiteindelijk in gesmolten.

Lang verhaal kort maken hierdoor was de doorvoer van de olie als deze koud was te weinig en als deze op bedrijfstemperatuur was net voldoende.

Is toch een misser bij het vervangen van de ketting , altijd de zeef controleren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.