goedendag, ik moet voor een kennis een de oliepomp vervangen van zijn vw golf, nu heb me laten vertellen dat er 2 soorten in zitten (1 met een asje en 1 met een tandwieltje) nu heb ik van de dealer op chassisnummer degene gekregen met het tandwieltje. kan iemand van julie mij vertellen hoe ik deze pomp het beste kan vervangen en hoeveel werk het is. mij is namelijk verteld dat de riem er af moet en ook de centrale krukasbout(die schijnt erg vast te zitten,hoe krijg ik deze makkelijk los?) alvast heel erg bedankt voor julie uitleg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tandriem moet los,krukasbout met luchtratel losdraaien,keerringhuis verwijderen,carterpan eraf.
Bij weinig of geen ervaring niet aan beginnen.
Ricky,
Zou dit klusje idd even door iemand met ervaring laten doen, anders maak je meer kapot dan je lief is.
Je hebt een krukasblokeergereedschap nodig (speciaalgereedschap van vw) en een flinke momentsleutel voor de montage. krukasbout mag niet opnieuw gemonteerd worden maar moet je vervangen. Zonder brug kun je het zeker vergeten.
nouw ik ben vanochtend om half 9 begonnen en had de boel na een uurtje los (ondanks dat ik diverse boutjes oa die inbusjes van de krukaspouly heb moeten losbeitelen omdat de vorige "monteur" die rond had gedraaid) de krukas bout heb ik losgekregen doordat ik in een gat van het vliegwiel een doorslag heb gestopt waardoor de motor blokkeerde (daarnaa vast gezet met locktite en 200N/M +90 graden)
en een uurtje later zat alles weer in elkaar echter geen olie boven in de kop ik heb toen een manometer aan gesloten op het gat van de druksensor en meette geen druk, nog meer olie erin gegooid (7 liter)omdat ik een luchtbel vermoede in de pomp dat hielp niet ,via het oliefilter olie in de moter gespoten , hielp niet.
daarnaa de pomp losgehaald onder de auto en de tanwielen volgesmeerd met vet om zo het luchtbelprobleem te voorkomen, ook niet. toen na analyse van de oude pomp kwam ik er achter dat je het buisje welke tussen de pomp en het keeringhuis zit over moet zetten (heb ik dus niet op gelet en geen rekening mee gehouden met montage) dus na alles weer losgehaald te hebben en het buisje te hebben gemonteerd had ik stationeer bij koude motor tussen de 3,5 en 4 Bar druk.dus na een dagje sleutelen en speuren heb ik het toch nog voor elkaar gekregen.
hartelijk dank voor julie reacties, tips en advies
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar