Beste Mensen,
Ik heb een vraag over mijn VW Golf 1.4 CL motortype ABD uit 1992.
Zolang ik rij blijft de motortemperatuur rond de 70 graden (vroeger was het constant 90 graden), zodra ik stop voor de stoplichten of in een druk stadsverkeer gaat de meter richting de 100/110, dan pas werkt de ventilator.
Bovenste waterslang is gloeiend heet, waterslang beneden is koud.
Wat mij ook opval is dat de waterslang onder druk staat (ik kan er niet echt in knijpen of met veel moeite).
Volgende heb ik reeds vervangen:
- de temperatuur sensor
- Thermostaat
- Thermoschakelaar
Ik twijfel...of de waterpomp is kapot of radiateur is verstopt, of kan het zo zijn dat ik de thermostaat andersom heb gemonteerd?
Hoe kan ik er achter komen dat dit niet zo is??
Of heeft iemand enig idee wat het kan zijn???
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ozzie
de thermostaat hoort met de dikste kant richting het mondje te zitten.. maar past ook maar op één manier.
[url=http://imageshack.us][img]http://img292.imageshack.us/img292/4449/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img442.imageshack.us/img442/3281/...[/img][/url]
→ Afb. 1 Inbouwstand van thermostaat
Motorcodes ABD, ABU
Het verbindingsstuk van de thermostaat -1- moet gelijk liggen met de schroefgaten voor het aansluitstuk
paul,
Wat ik wel gezien heb is een los zittend schoepenrad op de waterpomp, dan spoelt hij niet.
En dan kan je dit soort problemen ook krijgen.
Diverse keren gezien en of de kachel werd niet warm of bovenstaand probleem deed zich voor.
Oiram
Bedankt voor de reactie's mannen,
Paulkelder bedankt voor de uitleg met foto's!!
Nu weet ik zeker dat ik de thermostaat goed gemonteerd heb, dus dat kan het niet zijn.
Maar wat is het dan wel???
17 jaar
Vervang de waterpomp maar zoals oiram aangegeven heeft dan is het probleem opgelost.
Marten
[quote=Marten7359]Vervang de waterpomp maar zoals oiram aangegeven heeft dan is het probleem opgelost.
Marten[/quote]
motor kwam toch niet aan de kook ?
paul,
Een keer dat ik een Golf 3 met los schoepenwiel had en de kachel niet warm werd bleef de motor
temperatuur perfect (tot mijn verbazing).
Dus het niet"koken" betekend bij sommige types niet dat de WP goed is!
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar