Deze auto verbruikt ontzettend veel olie en loopt stationair ook niet helemaal rond.
Vervuiling, zuigers, alles heb ik al voorbij zien komen, maar heeft iemand ervaring hiermee en een oplossing? Klep, zuigerveren of nieuwe zuigers?
Hoor het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou siem heb deze al veel gezien met vervuiling in de motor en dan gingen ze het inlaatkanaal demonteren en schoon maken.
ook zuigers mee gemaakt waar als de zuiger er uit was er een stukje onder weg gebrandt was.
ze gingen dan eerst in de cilinder kijken met zo n apparaat maar zagen dan niks.
dan de kop eraf en zaag je nog niks dan het carter er onder uit en zuigers demonteren.
je kan nog een lektest doen misschien dat dat je wat wijzer maakt.
maar deze motoren hebben veel last met overslaan enz.
dus als je al twijveld wat tedoen kun je als je zo niks wijzer wordt beter gelijk de motor er uit halen de kop eraf halen is door de 2 turbo s geen pretje.
ik het het gelukkig alleen als toeschouwer gezien.
ik weet niet of je er wat mee kunt maar dat moet jij maar uit maken.
groetjes jan.
Dank je Jan, hier kan ik zeker wat mee, maar stemt ons niet vrolijk natuurlijk. We hebben de motor geflusht en compressie gemeten. Blijkt 1 cilinder maar 6 bar te hebben en de rest 13.
Gaan de auto weer laten rijden en de klant hebben we ingelicht over de oorzaak en mogelijke oplossing.
Na een weekje maar weer eens kijken of een 2e flush baat zou kunnen hebben en dan mag de klant beslissen.
nou ben benieuwd of het wat op leverd siem ik ben bang van niet maar proberen kan altijd.
groetjes jan.
Vaak is bij deze klacht het geval dat er een stuk van de zuiger af is gebroken, als je de zuigers demonteerd kun je dit zien, als je geluk hebt is je cilinderwand niet beschadigd, anders zit je aan een nieuw onderblok. Paar keer meegemaakt al helaas.
Bij 6 bar en bij deze blokken zal zeker voor 99% een brok van de zuiger afgebroken zijn. Helaas een bekende kwaal bij de Twinchargers. Voornamelijk CAV en BMY
Siem, Hier nog een scirocco rijder met een CAVD blok 1.4 tsi twin charger met exacte probleem. ( probleem momenteel nog in behandeling)
Mijn auto trilde hevig en liep ook op 3 poten, compressie test laten doen en op cilinder 3 geen compressie. ( 9 van de 10 gevallen is het cilinder 3)
gelijk blok geopend en inderdaad zoals hierboven is omschreven zie je niets aan de zuigers totdat je de carterpan eraf trekt en de zuigers eruit tikt zie je dat er stukken er af zijn. Gelukkig zijn mijn cilinder wanden nog goed. Ook heb ik me kleppen bekeken en deze waren volledige aangekoekt waarschijnlijk ook de oorzaak van dit gehele probleem. Men raad daarom ook aan om bij elk 60.000 een reiniging uit te laten door middel van een chemische goedje.
tot zover heb ik zuiger, zuigerveren, olieschraapveren, nieuwe distributie set incl vernieuwde versie nokkenasversteller, lpg bougies, bobine vervangen. Helaas loopt het nog steeds niet goed, management brand en kan niet hoger dan 4000rpm in de toeren komen. Bij het uitlezen krijg ik 3 foutcodes. P0016, P2293 en P0088. waarschijnlijk gaat het voornamelijk om P0016 de boosdoener. timing opnieuw gecontroleerd maar staat netjes op tijd.
Hoop ellende en nog steeds op zoek naar mijn volgende probleem. waarschijnlijk de G40 sensor nokkenas regelklep maar schijnt dat deze niet gauw kapot gaan.
Ik raad je aan om zeker de injectoren en kleppen te reinigen.
Dankje jongens, voorlopig rijdt de klant er nog steeds mee door. Is een beetje een zondag auto voor hem en gebruikt hem dus niet dagelijks. Afwachten blijft het dus voorlopig. Verhaal van Mike geeft ook al aan dat het niet zo makkelijk is om hier een prijsopgave van te maken natuurlijk.
@ Mike321
Of idd die regelklep die de nokkenas versteller aanstuurt is stuk of je hebt een los middelste lager van de inlaat nokkenas, deze zit dan los van de nokkenas en kan daardoor verschuiven.
Maar probeer eerst eens een nieuwe regelklep, is zo vervahgen, 1 minuut werk en dan verder kijken.
OPGELOST
bedrijf waar ik hem heb gebracht is uitgekomen, na diverse checks.
uiteindelijk lag het probleem bij mij aan de bedrading hoofdkabelboom welke de laaddrukregeling en brandstofpomp HD aanstuurde. deze was beschadigd geraakt bij het terug monteren van de inlaat.
Kortom aan de vagcom hangen en alles rijdend uitmeten om de waardes uit te lezen. zo is de monteur achtergekomen.
Verder heb ik een vraag, bij koud loop de auto hoogstationair en bokt een beetje totdat deze warm wordt dan loopt hij weer normaal, schijnt normaal te zijn maar kan dit ook verminderd worden?
AVS Autos
vag specialist met 23 jaar ervaring ! aanrader..
Update van "onze" auto: klant heeft uiteindelijk besloten niet te gaan repareren en heeft een revisiemotor laten plaatsen
geef je klant dit advies mee.
98 tanken
5w30 olie
1 keer per jaar inlaattraject laten flushen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar