close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen SCIROCCO: 1.4 tsi motorprobleem foutcode P0016/P2293/P0088

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: CAV, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 118

4 weken terug tijdens een rit waarbij plotseling de motor onregelmatig begon te lopen op de snelweg.
Motor trilde hevig, geen vermogen en rook uit de uitlaat.

Na een compressietest bleek de 3e cilinder geen compressie te hebben. Hierna motor uit elkaar gehaald en constateerde dat een stuk van de zuiger af is. cilinderwand verder goed en geen mankementen. gezien de blok open ligt heb ik de volgende onderdelen vervangen:

zuiger
zuigerveren en olie schraapveren alle 4 de zuigers.
nieuwe distributie set inclusief nokkenasversteller ( gemodificeerde versie )
kleppen gereinigd ivm koolaanslag
4 nieuwe bougies
4 nieuwe bobines

na het dichtbouwen auto gestart maar loopt onregelmatig. uitgelezen en de volgende foutcodes. Nogmaals de ketting gecontroleerd op timing maar deze is goed.

P0016
P2293
P0088

Wie weet raad of heeft dit eerder meegemaakt ?

Geplaatst door

mike321 (0)
badge

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0016 je zou zeggen dat hij toch niet goed op tijd staat, kan bijna niet anders. Of die gemodificeerde versie doet roet in het eten gooien. Is de regelklep van die nokkenasversteller wel goed hetzij goed afgeregeld? Als daar een foutje zit is je timing toch niet goed al lijkt het wel zo. Probleem zit hem in ieder geval aan de inlaatkleppen kant.

P2293 Deze is waarschijnlijk weg als je het vorige hebt opgelost, betekend dat je een nokkenasbediening fout heb op het inlaat gedeelte en P0088 is waarschijnlijk ook weg als je P0016 hebt opgelost, waarschijnlijk probeert het systeem de fout op te vangen met meer brandstof/hogere brandstofdruk. P2293 kan echter ook betekenen brandstof druk te laag dus die spreken elkaar nogal tegen. Concentreer je daarom op P0016 en met een beetje mazzel. Je hebt hoe dan ook toch een timing fout!

HansM6 0

8 jaar

Vandaag contact gehad met een VAG specialist. Hij vertelde hetzelfde als wat jij hierboven vermeld. ( gelukkig )

Het is wel gek want de distributie ketting is al 3 maal opnieuw op tijd gezet, het is een compleet nieuwe set maar toch schiet hij steeds in deze foutmelding.
P2293 en P0088 vermoedde ik ook dat het gelinked is aan P0016.
Komende week kom ik terug met de diagnose, ik hou iedereen op de hoogte van dit veel voorkomende probleem. Zie heel veel voorbij komen op het net maar niemand heeft uiteindelijk de oplossing specifiek vermeld.

mike321 0
badge

8 jaar

Probleem gevonden,

Bedrading aan de hoofdkabelboom welke de laaddruk en brandstofpomp HD was onderbroken. deze is gerepareerd door AVS auto en auto rijd weer.
Monteur heeft de auto rijdend uitgelezen en naar de meetwaardes gekeken, waar afwijkingen waren heeft hij de sensoren/mechaniek nagekeken. zo heeft hij de oorzaak ontdekt.

Mocht jullie niet uitkomen dan raad ik jullie aan om eens langs te gaan bij AVS auto, monteur heeft 23jaar ervaring en denkt graag met de klant mee.

mike321 0
badge

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.