Probleem: olieverbruik, blauwe rook uit de uitlaat, bij warme motor, ook bij koude motor vooral zichtbaar bij wegrijden bij stoplicht.
Onlangs olie ververst, toen eerst uur laten draaien met forte motor flush, olie afgetapt, oliefilter vervangen, verse olie erin met een flesje forte top end treatment. Het leek wel of de blauwe rook minder werd maar nu na n paar honderd kilometer rookt ie toch behoorlijk en ook is het verbruik hoog, zeker wel n liter per 1000 km.
Het gaat om een VW Passat 1800 cc 1986, 135 000 km op de teller. Altijd rustig gebruikt.
De laatste tijd ook af en toe nadieselen, soms met warme motor zelfs wel 5 tot 10 seconde nadieselen. Zou dit op koolaanslag duiden?
Ik denk aan versleten kleppenseals, maar ook iets met olieschraapveren zou kunnen, hoe kan ik controleren wat de oorzaak is en wie weet een garage die de seals kan vervangen en wat dat gaat kosten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou ik zou beginnen met de kleprubbers ebn zien wat dat op leverd.
dan hoeft de motor niet uit elkaar die klep rubers kunnenmet uitgebouwde nokkenas vervangen worden.
en dan gewoon kijken wat het scheelt.
is het niet genoeg minder geworden kun je altijd nog de gehele motor uit elkaar halen maar ik vermoed dat met nieuwe klep rubbers je een eind op de goede weg komt.
groetjes jan.,
Die klepseals vervangen kan door de cilinder onder druk te zetten, waar zou ik dat kunnen laten doen in de buurt van Wageningen?
14 jaar
de meeste garage kunnen dat wel hoor zo bijzonder is dat niet bij deze wagen.
groetjes jan.
Ik ga de kop los halen en laten reviseren. Bedankt voor jullie adviezen!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar