close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: moeilijk schakelen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: awx

Beste techneuten,

Sinds een week heb ik problemen met het schakelen, eerste versnelling en achteruit gaat moeilijkste. De koppeling + 2 massa vliegwiel zijn 80 000 km geleden vervangen( luk). Zonder draaiende motor gaat deze soepel.
Wat kan hier de oorzaak zijn?

Mvg Erdar,

Geplaatst door

erdar (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dan lijkt het er sterk op dat de koppeling niet goed vrij komt.
controleer eerst of de koppelings bediening goed is.
dus genoeg vloeistof in het rem reservior.
daarna of er geeen lucht in het systeem zit.
als dit allemaal in orde is moet de bak eraf om de koppeling tecontroleren.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

beste Jan,

We hebben de bak eraf gehaald, maar hebben aan de drukgroep niks mis gezien. Alleen vond ik dat ik de tweemassavliegwiel wat stroef kon bewegen. Deze moet je toch heel gemakkelijk met je hand kunnen bewegen? Rammelen zeg maar. Daarop hebben we ook de beide bedieningscilinders( aan de bak en aan de pedaalzijde), de hefboom, de kogelstift en de rubbertje waar de hefboom over beweegt vervangen. Alles is terug opgezet maar deze blijft moeilijk schakelen.
Wat kan het nog zijn? Toch de drukgroep?

Gr Erdar,

erdar 0

14 jaar

echt niemand?

erdar 0

14 jaar

een tweemassavliegwiel gat altijd stroef als hij goed is.
heeft hij ruimte dan hoor je hem klapperen.
als het nu nog het zelfde is en de boel goed onlucht is dan blijft de drukgroep over maar achteraf had toen je de boel los had het geheel beter gelijk kunnen vervangen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Ik weet het Jan, maar 80000km geleden is de drukgroep (LUK) samen met de tweemassavliegwiel vervangen. Het is toch wat snel dat deze terug stuk is, niet?
Gr Erdar,

erdar 0

14 jaar

[quote=erdar]80000km geleden is de drukgroep (LUK) samen met de tweemassavliegwiel vervangen. Het is toch wat snel dat deze terug stuk is, niet[/quote]
Dit is anders LUK niet vreemd, ben daarom ook geen fan van LUK.
Mijn voorkeur gaat uit naar Valeo of sachs.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

ja het zou snel zijn maar het kan altijd het verveellende is nou dat je weer aan het sluitelen kan.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

ok dank jullie voor de reactie's. Zal nog iets laten weten hoe het afgelopen is.

erdar 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.