close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2015: Olie/vloeistof op de mat

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CRK, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 81

Hoi

Ik heb sinds kort elke keer een plasje naja vocht/olie op de mat liggen drupt bij de koppeling pandaal naar benden iemand die weet wat dit is ?

Geplaatst door

Tristan1999 (50)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou remolie kunnen zijn van een defecte koppelingscilinder , kijk eens bovenaan het pedaal.
En controleer je remoliereservoir of deze nog op niveau is.

Remolie reservoir heb ik in de gaten gehouden vergeten er bij te vermelden deze is de afgelopen tijd een klein beetje gezakt in niveau

En hoe ziet het bovenaan het koppelingspedaal er uit ?

Als ik de olie volg komt het uit dit punt

Weet niet of de foto geplaatst is

Nee , is dit ter hoogte van een stift die door een zwart hoesje heen gaat ?

Ik probeer een foto er bij te doen maar zoals ik nu kan zien is het nat bij de stift die door een zwarte cilinder iets gaat

kun je de fotos nu wel zien ?

Nee , ik denk dat je koppelingscilinder lek is.
Foto via you tube.

U kunt in de links zien waar het lekt is dit moelijk om zelf te vervangen?

Ligt er aan hoe handig je bent , is wel even wat werk .

https://youtu.be/Gc-Hjx1Bsh0


Is het de cilinder die hier in zit ?

Lijkt er aardig op.

Dus die vervangen en het zou opgelost moeten zijn

Als de juiste diagnose gesteld is wel.

Heb je zo een idee wat het anders nog zou kunnen zijn. En weetje toevallig dat als het dit wel is of ik dan een cilinder met of zonder sensor moet ?

Hoezo wat het anders nog kan zijn, je ziet toch dat die cilinder lek is? en gewoon op chassisnr de juiste cilinder bestellen. Ik weet natuurlijk niet hoe handig je bent, maar enige sleutelervaring met zo'n reparatie is wel erg prettig.

Het filmpje laat het wel uitgebreid zien dit is wel een auto met rechtse besturing ,waar je geen ruimte hebt ,omdat het uitlaatsijsteem er voor zit.
Voor een auto met linkse besturing is dit niet zo omvattend, accu met accubak er uit en je kunt er bij,alleen bij het pedaal is even lastig de borgclip moet gelijktijdig de beide zijden ingedrukt worden,speciaal gereedschap T10005 met twee schroevedraaiers wil ook wel.
Drukleiding en slang reservoir aansluitstekker bedrading demonteren pomp linksom draaien kun je deze uit het schutbord pakken , al met al valt het reuze mee, advies om een originele pomp te betellen wordt geleverd met schakelaar.
Wil je het onderdeel nummer hebben even chassisnr. plaatsen

WVWZZZAUZFW347006

Pomp origineelnr: 5Q0721388 E nieuw nr: 5Q0721388 J incl Hallgeverschakelaar
Lagerbus :5Q0721543 in de bedieningstift
Pakkingset :1K0798741 voor de leiding
Deze pomp is met lager in de bedieningsstift dus geen speciaal gereedschap nodig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.