Volkswagen Golf: oliewaarschuwingslampje brandt.

Bouwjaar: 1982

Ik heb in mijn Golf GTI uit 1982 een tellerset zonder MFA gezet aangezien de tellerset die er in zat (met MFA) niet origineel was. In mijn auto lag origineel namelijk een 1.6 motor (deze hadden geen MFA) maar nu een 1.8 (DX).Nu heb ik het volgende probleem: als de motor stationair loopt brandt het lampje niet maar zodra het toerental boven de 1200 á 1300 toeren komt gaat hij branden. Ik heb beide sensoren op het blok al vervangen, die op de zijkant door één van VDO met twee aansluitingen aangezien ik mijn oliedrukmeter daar ook op aan moet sluiten en de sensor die bovenop het oliefilter zit door een nieuwe van de VW dealer. De ene sensor is een maak-contact en de ander een verbreek-contact. Het vreemde is dat ik dit probleem niet had bij de tellerset met MFA maar misschien werkte dit bij deze set wel helemaal niet? Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn? Heb de VDO oliedrukmeter al even los aangesloten op de sensor en die meet wel een goede druk... Zat zelf misschien te denken aan de oliepomp maar dan zou ik geen goede druk moeten meten wat dus wel het geval is... Weet iemand misschien hoe ik als test het oliewaarschuwingslampje expres an laten branden? Dit zou ik nog kunnen proberen bij de tellerset die ik er af heb gehaald. Graag hoor ik jullie tips en/of voorstellen, alvast hartelijk bedankt.

Steffan

Geplaatst door Steffan (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoe hoog is je oliedruk onder de 1200 toeren? Ik krijg het idee dat het systeem van het lampje nu verkeerd om werkt. Is je druk onder de 1200 toeren erg laag dan is dat inderdaad het geval.

Erg laag is bij een Golf I GTi volgens mij 0.8 bar (inschakeldruk olielampje). Zou trouwens ook op de sensor zelf moeten staan bij welke druk hij schakelt.

Die oliedruksensor met maak-contact kan wel eens geschakeld zijn aan je brandstofpomp; geen oliedruk, dan ook geen spanning op je pomp. Extra beveiliging tegen hele ernstige motorschade of de spreekwoordelijke megasufferd die letterlijk nooit olie peilt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.