Een vriend van me heeft een golf 1 GTI uit 1983 met een 2.0 16v motor uit een corrado voorzien van K jetronic injectie.
Nu hebben we sinds kort het volgende probleem.
Inhouden onder de 3000 toeren stationair afslaan.
We hebben al de Bougie kabels bougies rotor en verdelerkap vervangen.
We hebben het onstekingstijdstip en de distributie timing gecontroleerd.
Ook hebben we nog gecontroleerd of hij op alle cilinders benzine krijgt en dat was ook zo en nog loopt hij niet goed.
Wie weet wat het kan zijn??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Afstelling K-jetronic, om de motor eerst goed draaiend te krijgen is een gevoelskwestie, daarna kan het met de CO meter.
heb zelf ook een type 1 gti, en wat heel belangrijk is dat je geen vaccuum lek hebt, controleer al je slangen dus.
Ook kun je controleren of je injector rubbers nog goed zijn, ik spuit met een draaiende motor altijd remmenreinger erop als de motor dan slecht gaat lopen zijn de rubbers lek.
grtn yal
19 jaar
We hebben al gecontroleerd op valse lucht en weer niks zal hoogstwaarschijnlijk wel een probleem met de k jetronic zijn ondanks dat het CO gewoon goed is.
luchtweger goed afgesteld? brandstofdruk goed? Verstuivers schoon? 't is zo eenvoudig een K Jetronic!
ja het is zo eenvoudig, maar met een auto die versleuteld is hem draaiend krijgen valt soms tegen en is zuiver een gevoelskwestie. Als ie eenmaal stationair draait kun je verder.
Conus van de luchtweger heeft een bepaalde vorm die geschikt is voor een 1.8 motor, is minder geschikt voor de 2.0 liter. Tevens heeft een 2.0 liter verstuivers met meer opbrengst, de gaskleppen zijn ook groter.
(2.0 liter k-jetronic is op audi toegepast)
Harry je hebt gelijk, maar ik begrijp van Remco dat hij het ervoor wel goed heeft gedaan?
En 'm aan de praat krijgen is niet zo ingewikkeld meestal. Ontsteking op 0, CO steller 3x op rijker zetten, luchtweger controleren op vrije slag en hoogte in rust, Brandstofpomp horen bij aanzetten contact en dan zijn de basivoorwaarden ingevuld.
Zeker nog nooit een gehad die zoveel benzine kreeg dat het de uitlaat uitkwam......
nee, ik kreeg ze altijd wel weer aan de praat ;-)
Hij heeft circa 2 jaar goed gelopen en ineens niet meer.
nu loopt hij tot circa 3000 toeren kut dat tot circa 5000 toeren aardig en daarna weer kut.
Het enige wat er anders geworden is de brandstof slangen onder de kap er was er 1 lek en we dachten het dus gevonden te hebben niet dus
Ok dat bevestigt mijn vermoeden wel dat het met het injectiesysteem te maken heeft.
Pomp is nog goed? Moet volgens mij minstens 1 liter per minuut oppompen. Anders wellicht ff handig om naar een Bosch service center te gaan.. Ik las hier laatst dat die niet te duur zijn en meestal snel de juiste oplossing hebben
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar