Ongeveer een jaar geleden begonnen de problemen. De auto wilde soms niet starten wanneer de moter nog warm was. Later viel onder het rijden de moter zo maar uit en moeten we een minuut of 10 wachten voordat je auto weer gestart kan worden.
We hebben gecontroleerd of het een "stroomstoring" is door meteen na de uitval te kijken of de bougie wel vonkt. Dat is in orde.
Wie kan ons verder helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
mischien wat duidelijker wat voor moter injectie enz.
Het is een injectie en heeft geen contactpuntjes
16 jaar
onsteking spoel?? en module??
een injectie uit 1980 is wel zeldzaam.
weet je zeker dat het een injectie is?
Ik weet zeker dat het een injectie is hij is in 1994 geimporteerd uit (amerika??)
16 jaar
als de motor loopt, loopt ie dan wel goed ?????, dus zonder gebok enzo ??? op vol vermogen ???, anders zou het probleem op valse lucht kunnen duiden
Groeten Marcel
Als de motor loopt dan loopt hij goed.
Als de motor warm is en je zet hem af dan gebeurt het vaak (meestal) dat hij niet aanslaat (10 minuten wachten en het is weer voor elkaar)
16 jaar
wat voor injectie??? Bosch K-jetronic met brandstofspin op de filterbak, of is het een D-jetronic (elektrische aansluitingen op de injectors)
Als het de laatste is, veel succes, onderdelen niet te betalen en bijna niet meer verkrijgbaar.
misschien iets heel simpels : een contactslot met slecht werkende electronica ??
tijdens lopende motor aan de sleutel rommelen, als ie afslaat moet je hier zoeken.
Kan het zijn dat in de benzineleiding lucht(bel) ontstaat die de toevoer stagneert waardoor de motor uitslaat vervolgens (10 min. later ontsnapt) en er weer toevoer ontstaat.
16 jaar
[quote=vannijhuis]Kan het zijn dat in de benzineleiding lucht(bel) ontstaat die de toevoer stagneert waardoor de motor uitslaat vervolgens (10 min. later ontsnapt) en er weer toevoer ontstaat.[/quote]
als het K jetronic is dan is het antwoord JA; terugslagklep op de brandstofpomp wil de geest wel eens geven, of een verstuiver die doorlekt. vaporlock in de inspuitleidingen is dan het gevolg....
Van daar mijn vraag welk systeem er op jouw auto zit.
Het is inderdaad een K jetronic. Vraag: waar zit de terugslagklep, in de brandstofpomp of buiten de brandstofpomp. Kan die klep het probleemveroorzaken en is deze vervangbaar?
16 jaar
aansluitleiding hoge druk zit met een banjobout vast, die haal je er af, en het gedeelte dat dan nog uit de pomp steekt kun je er uitschroeven. Dat bevat de terugslagklep. Ja is los te koop, en is duur.
het beste wat je kunt doen is eerst even een drukmeter aansluiten en kijken of het systeem onder druk blijft. Boeren methode, toevoerleiding op de verdeelspin na 15 minuten losdraaien, er moet dan restdruk zijn. (benzine spuit er met kracht uit, opgepast dus)
Zoals ik al eerder aangaf, geen restdruk kan meerdere oorzaken hebben: lekkende injector, lekkende koudestartverstuiver, falende terugslagklep of stukkende accumulator. (laatste hangt naast de pomp)
Tevens als je de benzinetank leeghaalt, en dan de vlotter uit de tank haalt, dan zit recht onder deze opening op de bodem van de tank een zeefje. Zit vaak vol roest, oorzaak is verrotte vulhals achter de dop, boven het wiel. Kan ook vreemde storingen geven.
we zijn erachter gekomen dat er een hapering is in de relais die de brandstofpomp aanstuurt. we hebben het gerepareerd en het probleem lijkt te zijn opgelost.
allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar