Ik heb sinds kort veel startproblemen met mijn Golf. Het voorgloeilampje blijft knipperen. Ik ben naar een particuliere 'garage' geweest en daar hebben ze de gloeispiralen vervangen. Helaas was dit niet de oplossing. De storingscontrole gaf hierna nog het volgende aan:
'Onderbreking/kortsluiting met massa'
sporadisch voorgekomen probleem.
Ze hebben me nu verwezen naar de VW dealer. Daar kan ik echter pas 10 augustus terecht. Het gekke is dat ik dit probleem kreeg kort nadat ik een nieuwe autoradio had ingebouwd?? Ik ben geen autokenner, maar zou dit er soms toch mee te maken kunnen hebben?? Zou die voor de 'kortsluiting' kunnen zorgen. Ik kan dit alleen niet direct koppelen aan het startprobleem?
Heeft iemand soms een ander idee, dan weet ik tenminste wat ik kan verwachten...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onderbreking/kortsluiting in wat?
Als ik dat wist...Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de radio er iets mee te maken heeft, maar ik ben geen kenner!! Op het briefje wat ik gekregen heb staat dus letterlijk 'Onderbreking/kortsluiting met massa'. Waar dat dan is of wat het veroorzaakt is dus de vraag (en hopenlijk de oplossing!!)
20 jaar
Grappig ik heb op dit moment hetzelfde probleem en bij de dealer kunnen ze mij niet vertellen wat het is.De gloeibougies en de temperatuurzender zijn vervangen. De relais werken allemaal goed. Voor mij is het op dit moment een raadsel. Waar ik op dit moment zelf aan denk is dat er iets mis met de inspuiting of de regelmodule. Ik hoop morgen verder te komen. Als ik meer weet hoor je het.
Het volgende is mij verteld: (maar ik weet niet vanaf welk bouwjaar dat geld)
Die autoradio kan er wel degelijk kmee te maken hebben!
Is de radio orgineel VW? Of is hij ingebouwd met een kant-en-klaar verloopsnoertje?
Je kan niet zomaar de snoeren afknippen en aansluiten aan elke willekeurige radio. Sommige radioa's maken gebruik van het snelheidssignaal voor het volume. Dat kan storingen veroorzaken.
20 jaar
Als het een 1.9d betreft met een startonderbreker moeten ze deze bij de garage gewoon van de pomp afhalen. Dit is de goedkoopste en meest doeltreffende manier om er vanaf te komen. De radio heeft hier niets mee te maken.
Jos.
Nee, er zit geen startonderbreker op, dus dat is het ook niet, het is wel een 1.9d. De radio is een nieuwe die ik heb ingebouwd (niet VW) maar ik kan me niet voorstellen dat ik de radio verkeerd heb aangesloten, hij doet het ook perfect!!?
Peter, ik hoop snel op een reactie, alvast bedankt!
20 jaar
Er is een mogelijkheid dat het onderste distibutie tandwiel verdraaid is. Dit komt vaker voor omdat er een dunne spiebaan op het tandwiel zit. De timing van de injectiepomp klopt dan niet meer. Zelf ga ik dit controleren en laat het weten.
Dan wil bijna helemaal niet aanslaan of dit gaat met een grote rookwolken (wit).
Over welk bouwjaren hebben wij het en de radio nou invloed heeft op het voorgloeisysteem is volgens mij niet mogelijk.
Maar je kan inderdaad hem wel verkeerd aansluiten.Zit een snelheidssignaal en bij de nieuwere zit ook een k-lijn (diagnosedraad).Dit hoeft geen invloed te hebben op de radio.
1995 [zie titel bericht!!] Dat van die grote witte wolken had ik toen ik nog niet bij de garage geweest was. Daar hebben ze vier nieuwe gloeispiralen geplaatst. Nu gaat het starten beter, maar dus nog steeds moeizaam. Als de motor warm is heb ik geen problemen...Het lampje blijft dan wel vaak (niet altijd) 30 sec. knipperen.
20 jaar
hallo ik ben diegene met het zelfde probleem ik heb de hoofdzekering vervangen en toen zij iemand tegen mij kijk even naar het contact slot ik heb de stekker los gehaald met wd40 ingespoten een paar keer de op en de af en toen was het probleem verholpen
ik ben 4keer bij de dealer geweest andere garages niemand kon mij helpen dus mijn advies is doe het zelfde het kost niets mvg Eric de la Haye
20 jaar
Denk dan ook nog even terug aan de inbouw van de autoradio...
Misschien dat je draden beschadigt/bewogen...of doorgeknipt....
20 jaar
Ik ga het proberen...alvast bedankt voor alle reacties!!
20 jaar
Ik heb zojuist het contactslot ingespoten met wd40 en hem er een aantal keer in en uit gedaan, maar het heeft helaas nog steeds geen effect gehad. Nu het warm is, knippert hij als hij op contact gaat. Dit duurt 10 sec. Dan springt hij uit. Als ik vervolgens de auto start begint hij toch weer te knipperen.
Ik ga nu nog proberen de radio eruit te halen, kijken of dat toch effect heeft. Trouwens, die hoofdzekering vervangen, heeft dat nog zin??? Zo ja, kan ik dat zelf, en welke zekering is dat dan. Zit die boven het relais waar de 22 overige zekeringen zitten?? Ik kan namelijk in het instructieboekje geen "hoofdzekering" vinden???
20 jaar
hallo, bij mijn golf was de hoofdzekering stuk, op het oog was er niets aan te zien maar toen ik hem vervangen had was het knipperen over.
deze zekering zit bij mij boven het zekeringkastje, een groene maxi-zekering van 80 amp.
groet marco
20 jaar
Marco, ik wil je niet tegenspreken...maar als de zekering stuk is, verwacht ik niet dat er iets knippert...
Heb je 'gezien' dat ie stuk was, of heb je hem vervangen waardoor je het nu aanneemt?
In het laatste geval denk ik dat de contacten geoxideerd zijn/waren. Met het wisselen van de zekering, kras je de aanslag weg waardoor het probleem 'verholpen' is.
Dan raad ik aan het zaakje te behandelen met een goede contactspray om langer verlost te zijn van de storing!!
20 jaar
Mmm. toch eens naar die zekering kijken, want ook het afkoppelen van de radio heeft geen effect gehad.
20 jaar
Ik zit net nog even die 'storingsmelding' te lezen, maar kan het niet zijn dat de bedrading naar de gloeispiralen ergens doorgesleten is en massa maakt???
Kan je die draad afkoppelen?? met dit weer start ie toch ook wel zonder gloeien??
20 jaar
zekering was stuk, nieuwe erin klaar
groet marco
20 jaar
Zo zie je maar....soms zijn dingen niet zo ingewikkeld!
20 jaar
Quote:Zo zie je maar....soms zijn dingen niet zo ingewikkeld!
Er gaan zo te zien 2 dingen door elkaar.Bij Marco is het opgelost,maar die het TOPIC begon niet.Toch is het belangrijk wat ie nou als foutcode geeft.Alleen dan kan ik je wat hulp bieden.
Dat is (mij) duidelijk dat het bij Marco (alleen) is opgelost op dit moment. Ik probeer alleen aan te geven, dat je soms veel te ver zoekt, en dat een probleem simpel is op te lossen. Oftewel hoevaak heb ik een startprobleem opgelost door een lege tank te vullen.
Vandaar mijn tip ervoor de gloeispiralen afkoppelen. Dat is mijn overdenking a.h.v. de 'beknopte storingsmelding'
Kom ik meteen even terug op het 'simpel'
Ludo: Is de accu goed??? Massastrips oke?
20 jaar
Eindelijk ik heb het gevonden. Het distibutie tandwiel op de krukas is uitgeslagen. Ik heb alle storingen laten resetten en het lampje knippert ook niet meer. Ik hoop dat dit voor jou misschien ook een oplossing is.
Ik moet nog steeds eerst naar die zekering kijken. Eén ding is me echter nog onduidelijk...welke zekering. Is de hoofdzekering de zekering van de gloeispiralen, in het serviceboekje staat dat ik deze niet zelf moet vervangen...of is er een algemene 'hoofdzekering'???
20 jaar
Sorry H&k....,ik dacht dat je dat misschien niet zag.
Maar ik ben het zeker met je eens betreft de tank en dergelijke.Ik heb ook redelijk wat van dit soort gevallen gehad.Lege tank door een vlotter die blijft hangen gebeurt vaker dan je denkt.Je moet dus in het begin zeker niet te moeilijk denken.
Zekering voor de gloeispiralen is een grote zekering die helemaal boven de zekeringkast zit.Hier zit ie in ieder geval bij seat.
Dus moet ik naar de zekering van de gloeispiralen kijken...mmm, het bedrijf waar ik hem in eerste instantie naar toe heb gebracht heeft tegen me gezegd dat deze goed was...dus dat kan het dus ook niet zijn...
20 jaar
Ludo,
quote: ...mmm, het bedrijf waar ik hem in eerste instantie naar toe heb gebracht heeft tegen me gezegd dat deze goed was...dus dat kan het dus ook niet zijn...
Dat bedrijf heeft je een paar gloeikaarsen aangesmeerd. Maar de storing is er nog steeds....
Je moet hoe dan ook storingsmogelijkheden uitsluiten. Als Marco een identieke storing heeft gehad, en het opgelost heeft met een andere zekering van ca 1,- .............................
20 jaar
aan de zekering die ik eruit gehaald had was ook eigenlijk niets te zien, maar de soldering van het smeltdraadje aan het schuifpootje had losgelaten. mijn vrouw had de auto eerst ook naar zo'n kut vw dealer gebracht die er nieuwe gloeispiralen in gezet had, een nieuw relais en een nieuwe kabelboom in de achterklep want dat was het, de auto een dag kwijt nog niet goed een berg euro's kwijt en een vaag verhaal over storing in de computer ( die er helemaal niet inzit, want hij is nog mechanisch )
groet marco
20 jaar
OK, misschien heb je gelijk. Ik ga het alsnog proberen...
20 jaar
Kan iemand nog één keer duidelijk vermelden om welke zekering het gaat: De zekering van de gloeispiralen? Of de hoofdzekering? Of wordt hiermee dezelfde bedoeld? En waar zit deze? Ik heb een rij met 22 (kleine)zekeringen waar hij niet bij zit, en daar boven heb ik 7 zekeringen de groot en vierkant zijn, zoals hieronder te zien is...
-- 72 -- 18 -- 21 <- zekeringen met nr.
-- 99. 36 -- 53 104 <- Zekeringen met nr.
..................... <- 22 zekeringen
In het serviceboekje kan ik nergens vinden waar de bovenste grote zekeringen voor zijn...
20 jaar
bij mij is het een grote groene zekering waar je alleen bij kan als je het onderste gedeelte van het dashboard weghaalt
groet marco
20 jaar
Eindelijk, de auto is gemaakt...
Ik heb m'n auto gistermorgen toch naar de garage gebracht (vanwege de eerder gemaakte afspraak) en gisteravond kon ik hem weer ophalen. Er bleek een kabelonderbreking te zijn. Waar en hoe precies weet ik nog niet. Hier krijg ik nog bericht over. De rekening moesten ze nog opmaken maar ze zeiden dat deze niet hoog uit zal vallen, gelukkig!!
Toch bedankt voor alle reacties
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar