auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Lupo: onregelmatig en met koude motor slecht starten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Hallo!

Ik heb een auto van mijn broer hier thuis staan en die loopt sinds enkele dagen beroerd. met koude motor start hij slecht en loopt ook niet mooi(onregelmatig) zelfs had hij gister dat hij niet harder dan 60 kon rijden en het tijden duurde voordat hij daar op kwam.maar heb zelfs niks vernomen...

Heb hem uitgelezen met vagcom en dit komt er allemaal uit:

16555 Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 35-00 -
17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16786 - EGR System: Excessive Flow
P0402 - 35-00 - -
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
P1158 - 35-10 - - - Intermittent
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High
P0138 - 35-10 - - - Intermittent
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent


Waar kan ik het beste naar zoeken?lambda sensors?

het gaat om een lupo 1.4 16v

Geplaatst door

100Nxdropje (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zijn wel wat (mogelijke) relaties in de codes.
16555 (te arm) kan de oorzaak zijn van 16686 (misfire) en wordt mogelijk veroorzaakt door 16786 (Egr flow te hoog).
In principe valse lucht via de EGR en mogelijk nog via een defect slangetje of pakking.
17566 (map) en 17961 (relatie map/baro) kan daar ook door veroorzaakt worden.
Dus eerst maar eens de EGR klep schoonmaken/controleren.

Dan hou je nog wat fouten op de lambdasondes over. 17586 + 17524 is allebei de voorste sensor.
Dat is een breedband sensor (te zien aan demelding pump current) en daar kun je niks meten met een voltmeter.
Is alleen te controleren met uitlezen. Geeft 2 fouten, dan denk ik aan slecht kontakt in de stekker, mogelijk vocht?

16522 is de achterste lambdasensor (na de kat) en het signaal is te hoog. Kortsluiting of sensor defect.
Deze kun je wel doormeten met een voltmeter.

Niet harder als 60 kunnen kan het uitvallen van meerdere cylinders zijn of een verstopte katalysator.
Kontroleer bougies/bobines en check of de kat niet verstopt zit.

oldford 0
badge

13 jaar

probleem is er nog steeds.lamda sensor onder de auto was defect en die vv en komt ook niet weer terug.heb de auto nu een paar dagen thuis en de auto houd erg in met gas geven en soms loopt hij gewoon op 2 poten..

bougies heb ik vv want die waren echt gaar,alle 4 vonken stationair wel.

egr klep heb ik gereinigd maar die krijg ik nu niet weer in de normale waarde met vagcom..geeft error aan.dus daar zal vast wat mee wezen omdat de egr klep ook telkens met uitlezen tevoorschijn komt

.deze codes komen telkens weer terug..

Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.lbl
Control Module Part Number: 036 906 034 F
Component and/or Version: MARELLI 4LV 4766
Software Coding: 00011
Work Shop Code: WSC 47350
7 Faults Found:

17812 - EGR System: Basic Setting not Performed
P1404 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
17848 - EGR Valve (N18): Open Circuit
P1440 - 35-10 - - - Intermittent
16786 - EGR System: Excessive Flow
P0402 - 35-00 - -

wie weet er nog raad?

100Nxdropje 0

13 jaar

ik heb vandaag foutcode 16684 gehad en toen ik in het donker naar mijn motor keek zag ik dat mijn bougiekabel van de derde cilinder bovenop doorvonkte.
dus misschien bougiekabels een controleren. bij mij is het probleem opgelost.

wickerhoff1 0

13 jaar

ik heb de bougiekabels bougies en bobine vv en hij loopt weer als van ouds :)

100Nxdropje 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.