Hallo,
Mijn auto loopt slecht stationair, bij koude motor slaat ie soms af en danst van 400 naar 1100 toeren.
Bij warme motor word dit iets minder. Ook start ie koud heel slecht en alleen met gas.
Als ik de stekker van de blauwe temperatuur-sensor los haal dan is het over en loopt ie netjes stationair. Heb de sensor al vervangen en de termostaat ook,
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en of het slecht is om met een losse sensor te rijden ?
bvd. Niels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niels als je de temperatuursensor los neemt krijg je een verrijking. De motor krijgt zeer waarschijnlijk valse lucht . Vaak is dit al hoorbaar als je weet waar naar te luisteren. Bij VW is het vaak de remboesterslang of de inlaatspruitstuk-pakking of hooggenoteerd de rubberen carb. voet. Succes.
Heb vandaag even gerommeld en een slang van de carterontluchting was opengescheurd bij de slangenklem. stukje ingekort en loopt al een heel stuk beter !
13 jaar
Als de motor 20 jaar wordt vergaat er wel eens wat. Veel slangen voelen aan als kauwgom . Vervang zoveel mogelijk. Zo hoog zijn die kosten niet. Groeten.
hoogstwaarschijnlijk is het de voetpakking tussen de carburateur/monopoint injectie en het inlaatspruitstuk,kwaal van die auto's,luchfilter eraf draaien,zitten drie boutjes 13 in die los draaien en dan het geheel een beetje omhoog wrikken en dan zit hij met 4 boutjes aan het inlaatspruitstuk vast succes
oke, ga binnekort alles los maken, hoor ook gesis in de omgeving van de gasklep. Kan ik er vloeibare pakking tussen doen of is het beter nieuwe pakkingen te halen?
Bedankt voor de reactie's, groeten.
13 jaar
Kijk ook eens goed naar de pakking tussen cilinderkop en inlaatspruitstuk. Deze willen er graag tussenuit kruipen. Pakking is meestal groen van kleur.
Je kunt dit zelf vrij simpel controleren of deze of een andere pakking lek is. Laat de motor lopen en spuit met een oliespuit of kruipoliebus langs de pakkingranden. Bij een lekkage zal de motor reageren zodra de olie de lekkage ingezogen wordt.
In alle gevallen de lekke pakking compleet vervangen. Niet met vloeibare rommel gaan klungelen.
Ben er vandaag mee bezig geweest. Gasklephuis los gehad, schoongemaakt, nieuwe pakking ertussen, alle vacuum slangen en inlaatspruitstuk gecheckt met remmenreiniger. Kan nergens een lek ontdekken.
motor blijft slecht stationair lopen, de naald van de toerenteller stuitert heen en weer !
Verder rijdt hij super, houd niet in en loopt mooi. Na een tijdje (30 sec) begint ie mooi stationair te lopen, alsof ie zn eigen herstelt.
Zou het iets met de luchtschuif te maken kunnen hebben die achter het inlaat spruitstuk zit ? of dat ie op een of andere manier te weinig benzine krijgt ? zonder de blauwe sensor heeft ie deze problemen niet..
Groeten.
13 jaar
Bij deze kun je het CO-gehalte nog afstellen.
Gaat als volgt: motor warm rijden en stopzetten. Daarna de draad v/d lambdasensor losnemen, motor starten en m.b.v. een (liefst) 4-gastester kun je het co-gehalte en toerental afstellen. Daarna stopzetten en de draad weer aansluiten. Dan zou het goed moeten zijn.
Naar ik mij herinner kun je het co afstellen middels een inbus in de LHM en het toerental onder aan het gasklephuis.
heel toevallig vandaag mee bezig geweest. stond 6,5 slag uit, als ik hem 2 slagen uit zet dan loopt ie mooi stationair.. heb alleen geen gastester, binnenkort eens bij de garage laten doen.
voorlopig laat ik het zo !
Bedankt voor de reactie's, groeten
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar