Ik hen een golf 3 cabrio uit 1994 met het volgende probleem.
Als je rustig rijd 2000rpm dan valt de motor plots terug naar stationair, als je dan weer gas geeft pakt hij weer op.
Verder loopt hij stationair alsof de choke uit is.
Uitlezen gaf aan dat er iets mis was met mijn gasklep en met de hall sensor.
De temparatuur sensor is vervangen.
Mijn vraag is moet ik het gasklephuis schoonmaken (dealer zegt n.l. dat het zinloos is en dat ik een nieuwe moet kopen)
En waar vind ik de hall sensor (heeft met ontstekeing te maken)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Veel vw systemen geven de hall storings code als de motor(niet lopend)word uitgelezen .
Dit is denk ik een monopoint en op de zijkant zit een zwart onderdeel(gaspositie sensor)en deze willen wel storingen veroorzaken (zijn niet los te koop)
Oiram
Oiram bakankt voor de tip.
Alles schoongemaakt en daarbij ontdekt dat er een vacuumslang gescheurd was deze heb ik vervangen en het probleem is zo goed als weg echter nog niet helemaal.
Het heeft dus met vacuum te maken, is het niet zo dat als je tijdens het rijden je gas loslaat er i.d. motor een sensor zit de de gastoevoer volledig afsluit en dat de motor pas bij 1000 rpm weer oppakt.
Het lijkt erop dat die sensor (als die bestaat?) soms te vroeg reageerd en later weer te laat waardoor het rpm eerst tot 500 zakt om daarna m.e. ruk naar 1000 rpm te gaan.
Om te rijden hoef ik het gaspedaal maar heel weinig in te trappen, de motor balanceert dus altijd rondom het wel/niet staionair lopen
18 jaar
Als je niet kan(wilt) laten uitlezen.
Dan is een gebruikt gasklephuis mischien de oplossing want dan
vervang je in een keer een heleboel onderdelen die dit soort storingen kunnen veroorzaken.
Werkt de stappenmotor wel (moet je kunnen zien bewegen als je gas geeft en weer los laat)
Oiram
Opgelost:
Als je gasklep terug gaat naar stationair dan activeert hij inderdaad een schakelaar die detecteert dat de motor stationair moet gaan lopen. Dit contact zit a/h/ motor management.
Je kan het inschakelpunt hiervan instellen dmv een verzegelt schroefje. Bij mij werd dit contact al geactiveerd terwijl ik nog reed met bovenstaande gevolgen.
Ik heb het schroefje 2 slagen terug gedraaid en nu wordt het contact niet meer voortijdig geactiveerd (of misschien wel helemaal niet meer). Het probleem is in ieder geval weg
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar