auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II : Onregelmatig stationair toerental, chokeklep beweegt open en dic

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 carb

Goedendag,

sinds van de week doet mijn broertje zijn golf erg vreemd, hij schommelt steeds met zijn stationair toerental door middel van mijn chokeklep open en dicht te leggen.

Nou heb ik ondertussen het volgende geconstanteerd:
- Voetpakking tussen spruitstuk en carburateur was kapot, deze is vervangen ondertussen.
- Vacuum probleem kan ik zo snel niet vinden.
- Chokeklep die steeds open en dicht beweegt.

Nou heb ik al eens geprobeerd de stekker los te halen van de chokemotor, als ik dat doe gaat hij hard draaien.
Daarom heb ik het idee dat er ergens electrisch niet goed zit.

Ondertussen heb ik al even gezocht op het forum en was nog 1 iemand in 2005 tegen gekomen met hetzelfde probleem alleen daar was geen oplossing bij gegeven. Wel hadden ze het daar over een verontreinigde stappenmotor. Maar waar die zit en hoe ik deze schoon moet maken weet ik niet, voorheen heb ik hier namelijk nog nooit een probleem met gehad.

Nou ben ik zelf meer een BMW man (heb een E30 316, E36 320i en een E34 520i) gehad dus zo heel veel verstand van VW heb ik ook niet.
Daarom hoop ik dat jullie mij meer kunnen helpen!

Alvast bedankt voor de moeite!

Geplaatst door

Lippie (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De kleine modellen van bmw hadden ook zo'n carburateur . Electronisch geregelde stationaire afstelling en accereleren daar gebruikt de carb als verrijking de chokeklep voor . Wat de carburteur doet is dus goed .
Nu zoeken waarom . Volgens mij is de stationairsproeier en /of de regeling verstopt. Afbeeldingen staan op Rudies Berlinn. de.
Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Ja klopt, een boel dingen kwamen overeen maar gelukkig heb ik nooit gedonder gehad met mijn carburateur.
Of je 1 keer maar toen heb ik gewoon 2dehands een ander gekocht en was ik er ook vanaf. Toch heb ik het idee dat er hier een paar sensoren meer op zitten dan er bij mij op zaten.

Stationairsproeier zat ik ook aan te denken inderdaad, maar ik had die niet op de mijne. Ik ga ff zoeken op rudies website.
Bedankt voor de tip, ik probeer te achterhalen wat het was. Als ik erachter ben laat ik het ff weten. Mocht je nog andere mogelijkheden binnen schieten houd je zeker niet in zou ik zeggen!

Lippie 0

12 jaar

Vandaag heb ik weer ff gesukkeld aan de golf.

Onder anderen heb ik een aantal vacumslangen maar hij blijft onregelmatig draaien.
De stationairsproeier krijgt stroom. Ik denk dat dus ook inderdaad het een en ander verstopt zit.

Nu ben ik op zoek naar een 2de handse carberateur zodat ik kan wisselen en schoon maken.
De carberateur die er momenteel op zit heb ik de stationair regeling gedemonteerd en de chocke los gelegd. Nou draait hij in ieder geval constant.

Lippie 0

11 jaar

De carb. bij vw staan op een rubberen voet gemonteerd. Controleer eerst of deze nog in nieuwstaat verkeert .
.
Als je de carb. beweegt tijdens het draaien van de motor en er klinkt een gesis en direct uitval van de motor is het vrijwel zeker die verbinding van die carburateur met inlaatspruitstuk LEK is.
Trouwens die stationaire loop is afstelbaar (mengsel ) De schroef zit horizontaal in de carb.voet . Misschien nog wel afgedopt. CO lager dan 0.3%

Succes.

Punt 65
badge

11 jaar

De voet was inderdaad lek! Deze heb ik al vervangen, had ik dat niet genoemd? Mijn excusses!

De auto heeft goed gelopen dus lijkt me sterk dat de stationair schroef niet goed afgesteld staat op het moment.
Ik denk dat een kanaal verstopt zit waar de benzine door gaat voor het stationaire mengsel. Hou kan ik dat controleren?
Als ik me goed herinner moet je ook een stroompje/"wolkje" benzine de carberateur in zien gaan als het luchtfilter eraf is op het moment dat je gas geeft. Klopt dat?

Lippie 0

11 jaar

Normaal wel die wolk! MAAR deze carb. heeft geen accerelatiepomp . Tegen de tijd dat iedere monteur wist hoe die dingen werkten was het al weer voorbij . Ze zijn voor een paar jaar gemonteerd i.v.m. milieu-eisen
Bij plotselinge toeren verhoging sloot de ECU even gedeeltelijk de choke-klep.
Er waren toen al monteurs die er met een grote boog omheen liepen .
Groeten.

Punt 65
badge

11 jaar

Uiteindelijk heb ik er een andere carberateur op gezet en nu draait hij weer als een zonnetje. Mag dus een slotje op.

Lippie 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.