Omdat ik 'n oude auto (LT 28 camper) heb moet volgens mij regelmatig de ontsteking gesteld worden.
Kun je nou aan de hand van het lopen van de motor en het rijden merken dat het 'n keer weer tijd wordt om de zaak opnieuw af te stellen.
Dan bedoel ik:
slechter starten; minder trekkracht; "grommen" v/d motor; ploffen in de uitlaat of carburateur; iets warmer worden of juist kouder blijven; hoger of lager stationair toerental; onregelmatig stationair lopen; "flodderen" in de uitlaat.
Zelf heb ik het idee dat: als ik de auto starten wil (start goed koud) dat hij dan op 3 1/2 cylinder loopt, als de motor dan op temperatuur komt en ik laat 'n keer het gas los en trap het weer in dat hij dan ineens netjes op 4 cylinders (ook stationair bij verkeerslichten) loopt.
Misschien 'n rare gedachte maar zou het kunnen zijn dat de vacuüm-vervroeging zich af en toe ophangt bij 'n koude motor en loskomt als ik het gas 'n keer loslaat als de motor op temparatuur komt?(poreus slangetje?)
PS. Hij loopt al jaren niet meer op benzine. (verdroogt of versmeert of kapot???)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou eens de kleppen stellen en de ontsteking eens grondig nakyken {bougies,kabels,verdeelkap enz.} en daarna door gasspecialist af laten stellen. dit luistert zeer nauw voor motoren die op gas ryden.succes martin.
[quote=mart-vervoort]ik zou eens de kleppen stellen en de ontsteking eens grondig nakyken {bougies,kabels,verdeelkap enz.} en daarna door gasspecialist af laten stellen. dit luistert zeer nauw voor motoren die op gas ryden.succes martin.[/quote]
Martin, bedankt!!
meer reacties zijn welkom.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar