Mijn golf 3 1.8 66kw abs begint op bedrijfstemperatuur te klapperen in toeren, stationair valt hij dan of uit of hij blijft net aan en als ik hem bijv op 3000 toeren houd valt hij steeds ongeveer 200 tot 400 toeren terug en gaat daarna weer naar de 3000. Dit blijft continu door gaan. wat ik heb kunnen zien is dat hij op bedrijfstemperatuur onregelmatig inspuit. Ook zijn mijn lambda en co waardes te hoog
Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?
Bougies zijn vervangen evenals alle filters en olie en koelvloeistof.
Gasklephuis is schoon.
Niels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoor je geen gesis onder de kap?
Kijk eens naar de vacuumslang voor de rembekrachtiger, is deze niet gescheurd? Even aan rommelen tijdens stationair en bij lek hoor je gesis.
Kijk ook naar de voetpakking onder inspuiteenheid, deze willen nog wel eens scheuren, ook ff die unit heen en weer bewegen en eronder kijken of je een scheur ziet.
Ook zou het de onsteking kunnen zijn en dat kan varieren van de bougiekabels tot verdelerkap tot aan een defecte bobine. sproei een water over de gehele onsteking tijdens stationair, als je gelijk verandering hoort dan is er cilinderoverslag.
Maar wat je eigenlijk als eerste moet weten is of hij op bijvoorbeeld 3 cilinders gaat lopen en om dat te kunnen zeggen moet je daar wel ervaring mee hebben om dat te horen. Anders rij je gewoon even langs een garage om het hun ff te laten horen.
Geen gesis onder de motorkap en hij loopt ook gewoon op 4 cilinders. Dankjewel voor de tip over de voetpakking. Ik zat zelf ook nog aan de gasklephuis regeleenheid te denken kan dat ook een oorzaak zijn?
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar